اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای احیای بافت فرسوده شهری صورت می‌گیرد:

اختصاص 640 جایگاه اتوبوس به احیاء و نوسازی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته فرهنگ شهروندی گفت: در راستای احیاء بافت فرسوده شهری 640 ایستگاه اتوبوس در مورد احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اختصاص یافته است.

اختصاص 640 جایگاه اتوبوس به احیاء و نوسازی
مهدی بقایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه کمیته فرهنگ شهروندی هر ماه بر اساس مسائل و مشکلات موجود در شهر و نیز برنامه ماهانه از قبل معین شده پیام‌هایی را به مردم گوشزد می‌کند، اظهار داشت: به زودی جلسه‌ آموزشی برای مشاوران املاک و جشن شهروندی با محوریت بافت فرسوده در این کمیته برگزار می‌شود.
وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، شهر اصفهان دارای 4 هزار و 100 هکتار بافت فرسوده است که مشتمل بر ۲۵ درصد از کل مساحت شهر بوده و ضروری است تمام دستگاه‌های مربوطه دست در دست یکدیگر دهند تا به مرور، این فضاها نوسازی شود.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی با اشاره به اینکه برخی از شهروندان، کوچک بودن منازل مسکونی فرسوده را دلیل عدم اقدام به منظور نوسازی بر می‌شمارند، تاکید کرد: صاحبان این واحدهای فرسوده می‌توانند از طرح تجمیع بهره جسته و با مشارکت واحدهای مسکونی مجاور خود، نسبت به نوسازی واحدهای فرسوده کوچک و ساخت واحدهای نوساز با مساحت بیشتر اقدام کنند.
وی در ادامه از نمایش مشکلات بافت فرسوده به روایت انیمیشن خبر داد و گفت: بر اساس اهمیت به احیای بافت فرسوده در اصفهان به زودی برنامه‌ای در راستای احیاء بافت فرسوده از طریق تلویزیون‌های شهری به نمایش گذاشته می‌شود.
بقایی افزود: در این مجموعه پویانمایی، مهم‌ترین مشکلات بافت‌های فرسوده اعم از دشواری امدادرسانی در هنگام بروز حوادث، فرسودگی شبکه‌های تأسیسات، وجود فضاهای امن برای مجرمان و بزه‌کاران از طریق هنر پویانمایی برای شهروندان به نمایش گذاشته می‌شود.
دبیر کمیته فرهنگ شهروندی هدف از تولید این محصول آموزشی را تشویق و ترغیب شهروندان به احیای بافت‌های فرسوده با بهره‌گیری از تسهیلات در نظر گرفته شده برشمرد و تصریح کرد: کمیته فرهنگ شهروندی همچنین در ماه جاری ۲۰ سازه تک پایه، ۱۵۰ تابلوی تبلیغاتی و ۶۴۰جایگاه موجود در ایستگاه‌های اتوبوس شهر اصفهان را به فرهنگ‌سازی در مورد احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری اختصاص داده است.
وی ۲۰۰میلیون ریال وام نوسازی به ازای هر واحد نوساخته، ۸۰میلیون ریال ودیعه مسکن و ۵۰درصد تخفیف تراکم و بخشودگی عوارض را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده به منظور احیای بافت‌های فرسوده برشمرد و ادامه داد: اگر با ترغیب شهروندان، بافت‌های فرسوده شهر اصفهان احیا شود،۹۰۰هزار اصفهانی صاحب‌خانه می‌شوند که نقشی سازنده در تأمین مسکن نسل آتی دارد.
بقایی استقرار گروه‌های توجیهی در شهرداری‌های مناطق ۱۴گانه برای پاسخ به پرسش‌های شهروندان و آموزش چهره به چهره که از منطقه هفت شهر اصفهان آغاز شده را از دیگر برنامه‌های این کمیته دانست که با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: مجموعه‌ای از ابزارهای تبلیغاتی و محصولات آموزشی اعم از تراکت، پوستر، بروشور، بازی و سرگرمی‌های فکری، نقشه‌های توجیهی با موضوع بافت فرسوده تهیه شده که با هدف فرهنگ‌سازی، به مرور در میان شهروندان توزیع می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول