اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری؛

1000 هکتار فضای سبز در قم ایجاد میشود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: تا هفت سال آینده 14 هزار هکتار به فضای سبز استان اضافه می‌شود که از این میزان یکهزار هکتار آن در سال جاری ایجاد خواهد شد.

1000 هکتار فضای سبز در قم ایجاد میشود
محسن صالح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به سرانه فضای سبز در استان، اظهار کرد: 16 متر‌مربع سرانه فضای سبز شهری و جنگلی استان قم است که این میزان نسبت به سال گذشته یک متر‌مربع افزایش داشته است.
وی میانگین سرانه فضای سبز کشوری را 11 متر‌مربع ذکر ‌و عنوان کرد: میانگین جهانی سرانه فضای سبز 35 متر‌مربع است که برای رسیدن به این رقم باید تلاش بیشتری انجام دهیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: سرانه فضای سبز شهرهای گرمسیری حداقل 15 و حداکثر 25 متر‌مربع است که استان قم به حداقل این سرانه رسیده اما ایده‌آل آن 25 متر‌مربع است که برای رسیدن به آن برنامه‌ای منسجم را در نظر گرفته‌ایم.
وی از تنظیم برنامه میان مدت هفت ساله به منظور افزایش سرانه فضای سبز در استان خبر داد و تصریح کرد: طی این برنامه 14 هزار هکتار به فضای سبز استان اضافه می‌شود و سرانه استان قم نسبت به شهرهای گرمسیری چند‌ برابر می‌شود.
صالح خاطرنشان کرد: در سال نخست این برنامه قرار داریم و سعی داریم با اختصاص اراضی مورد نظر  برای ایجاد فضای سبز، آن را توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه در سال جاری یک‌هزار هکتار از 14 هزار هکتار فضای سبز برنامه ایجاد خواهد شد، افزود: این میزان فضای سبز در غالب جنگل‌های پیرامونی و سطح شهر خواهند بود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در مورد سرانه پارک‌های شهری گفت: طبق استاندارد این سرانه باید 7 مترمربع باشد که در حال حاضر سرانه پارک‌های شهری 3 مترمربع است.
وی از افزایش 1.5 مترمربعی سرانه فضای ‌پارک‌ها در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: با احداث 25 بوستان و پارک در سال جاری سرانه پارک‌های شهری به 4.5 مترمربع خواهد رسید.
صالح ابراز کرد: در حال حاضر 175 پارک و بوستان در قم وجود دارد که با احداث 25 بوستان دیگر تعداد بوستان‌ها و پارک‌های استان به 200 پارک و بوستان خواهد رسید.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول