اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان خبر داد:

گسترش اجرای طرح پارک‌بان در خیابان‌های شهر زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان از گسترش اجرای طرح پارک‌بان در خیابان‌های شهر زنجان خبر داد.

گسترش اجرای طرح پارک‌بان در خیابان‌های شهر زنجان
حسن‌رضا مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای طرح مکانیزه پارک‌بان در زنجان اظهار داشت: اجرایی شدن طرح مکانیزه پارک‌بان رابطه نقدی پارک‌بان‌ها با رانندگان خودرو را قطع می‌کند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره جایگزین حذف رابطه نقدی بین راننده و پارک‌بان اینطور توضیح داد که این رابطه با صدور کارت‌های اعتباری تنظیم می‌شود.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان با اشاره به اینکه کف کارت‌های اعتباری صادر شده متفاوت خواهد بود، اعتبار این کارت‌ها را بین دو تا 20 هزار تومان اعلام کرد.
وی بر حضور پارک‌بان بعد از اجرایی شدن طرح مکانیزه طرح تاکید کرد و گفت: پارک‌بان‌ها حتی بعد از اجرایی شدن این طرح هم با ظاهری آراسته و در راستای حفظ حقوق شهروندان در خیابان‌ها حضور می‌یابند.
مرادی اجرای طرح مکانیزه پارک‌‌بان را به دو صورت عنوان و تصریح کرد: طرح مکانیزه پارک‌بان یا به صورت توزیع بارکد خوان در بین پارک‌بان اجر می‌شود که در این صورت نیازی به نصب دستگاه پارکومتر نخواهد بود و یا اینکه دستگاه پارکومتر در خیابان‌ها نصب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در صورت نصب دستگاه پارکومتر تعداد پارک‌بان‌ها تعدیل می‌شوند، افزود: هر دستگاه توانایی کنترل هشت خودرو پارک شده را دارد.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری زنجان تاکید کرد: در صورت نصب دستگاه پارکومتر در خیابان‌هایی که طرح پارک‌بان در آنها اجرا می‌شود، پلیس نیز باید به اجرای طرح با جریمه کردن رانندگان متخلف کمک می‌کند.
وی با اشاره به اینکه زنجان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح مکانیزه پارک‌بان محسوب می‌شود، افزود: طرح مکانیزه پارک‌بان به صورت محدود در چند خیابان‌ شهر‌های تهران، مشهد و قم اجرا شده است.
مرادی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره تعداد خیابان‌هایی که طرح پارک‌بان در آنها اجرا می‌شود، گفت: طرح پارک‌بان در 15 خیابان شهر زنجان با ظرفیت یک هزار 500 جای پارک اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اغلب خدمات و جاذبه‌های تجاری در مرکز شهر تجمع دارند، خاطرنشان کرد: طرح پارک‌بان در خیابان‌هایی مانند سعدی، امام، زینبیه، سعدی جنوبی، مسگرها و فردوسی که مرکز تجمع این خدمات هستند، اجرا می‌شود.
رئیس اداره حمل و نقل و ترافیک شهرداری تعداد پارک‌بان‌های فعال در سطح خیابان‌های شهر زنجان را 40 نفر اعلام کرد.
وی با اشاره به استقبال و درخواست اهالی خیابان‌های مرکزی شهر و همچنین سایر شهروندان از اجرای طرح پارک‌بان در خیابان‌های مرکزی شهر از گسترش اجرای این طرح در چندین خیابان دیگر خبر داد.
مرادی دلیل استقبال مردم را عدم پرداخت مداوم جریمه‌های سنگین برای چند دقیقه توقف و همچنین جلوگیری از قبضه شدن خیابان‌های این خیابان‌های توسط خودروهای کسبه پس از اجرای طرح پارک‌بان عنوان کرد.
وی خیابان‌های شهید مدنی اسلام‌آباد، صفا، ادامه بعثت و خرمشهر را از جمله خیابان‌هایی اعلام کرد که قرار است طرح پارک‌بان در آنها اجرا شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول