اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی خراسان شمالی خبر داد:

پیشنهاد برگزاری جام ورزشی اکو به وزارت ورزش

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی خراسان شمالی از ارائه پیشنهاد برگزاری جام ورزشی اکو به وزارت ورزش و جوانان توسط استاندار و تربیت بدنی این استان خبر داد.

پیشنهاد برگزاری جام ورزشی اکو به وزارت ورزش
ابوالقاسم داورزنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه این پیشنهاد در قالب نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان ارائه می‌شود، اظهار داشت: این موضوع اخیراً در نخستین نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد نیز پیشنهاد که مورد استقبال قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کشتی باچوخه در خراسان شمالی به عنوان یک ورزش آیینی و سنتی سابقه دیرینه‌ای دارد، گفت: مشابه این رقابت‌ها در کشورهای عضو اکو نیز انجام می‌شود، از این رو برپایی این رقابت‌ها در قالب جام کشورهای عضو اکو، تأثیر بسزایی در ارتباطات ورزشی کشورها دارد.
 داورزنی برگزاری جام ورزشی کشورهای عضو اکو به خاطر اشتراکات فرهنگی و ورزشی را امری ضروری عنوان کرد و افزود: اکنون در کشورهای عضو اکو، رشته‌های ورزشی شبیه کشتی سنتی آیینی باچوخه و سایر رشته‌های ورزشی برگزار می‌شود.
داورزنی افزود: خراسان شمالی دارای اشتراکات  فراوان فرهنگی با کشورهای عضو اکو بوده، بر همین اساس برگزاری جام ورزشی اکو به عنوان یک رویداد می‌تواند مورد توجه کشورهای عضو قرار بگیرد.
مدیرکل تربیت بدنی خراسان شمالی گفت: زیرساخت‌های لازم ورزشی در این استان برای برپایی این مسابقات فراهم است.
وی تصریح کرد: مسابقات جام کشورهای اکو در بخش کشتی سنتی، برای برگزاری در فروردین پیشنهاد می‌شود.
داورزنی برپایی مسابقات نمادین کشتی آیینی باچوخه در حضور سفرا و مهمانان خارجی عضو اکو را مورد اشاره قرار داد و گفت: این رقابت‌ها با حضور چشمگیر مهمانان خارجی و داخلی برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد حرکات سوارکاری در بوستان ملی بش قارداش برای مهمانان به نمایش درآمد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول