اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور قزوین خبر داد:

کمبود فضا مهم‌ترین مشکل دانشگاه پیام نور قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور قزوین گفت: محدودیت فضای فیزیکی عمده مشکل ما در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین است.

کمبود فضا مهم‌ترین مشکل دانشگاه پیام نور قزوین
فرهنگ میزانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین بیان کرد: دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی همه رشته‌ها را داراست و معدود رشته‌هایی هستند که در دانشگاه‌های پیام نور دایر باشند و در مرکز قزوین وجود نداشته باشد.
وی ادامه داد: البته به طور کلی دانشگاه پیام نور وارد حیطه رشته‌های پزشکی و بهداشت نشده ولی اکثر رشته‌های فنی، علوم انسانی، علوم پایه و کشاورزی را در این دانشگاه داریم و سیاست دانشگاه توسعه مقاطع تحصیلات تکمیلی است که تحصیلات تکمیلی الزاماتی دارد که باید آن موارد فراهم و سپس رشته مورد نظر دایر شود.
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین اضافه کرد: یکی از موارد لازم برای توسعه تحصیلات تکمیلی داشتن اعضای هیئت علمی توانمند است که دانشگاه پیام نور در اصلاح هرم هیئت علمی خود برنامه جذب اعضای هیئت علمی را دارد به طوری که ما الزام داریم اگر رشته‌ای می‌خواهد در مقطع تحصیلات تکمیلی راه‌اندازی شود حداقل دو عضو علمی استادیار در پیام نور و دو عضو علمی با حداقل مرتبه دانشگاهی استادیار به صورت همکار از دیگر دانشگاه‌ها لازم است.
وی با اشاره به پروسه طولانی جذب اعضای هیئت علمی افزود: روند جذب اعضای هیئت علمی زمان‌بر است و به محض اینکه در هر رشته‌ای این شرایط فراهم شود ما تقاضای دایر شدن آن رشته را خواهیم کرد.
میزانی دانشگاه پیام نور را دانشگاهی دانشجو محور دانست و تصریح کرد: شیوه آموزشی دانشگاه پیام نور متفاوت با دیگر دانشگاه‌ها است به طوری که در دانشگاه کلاسیک و سنتی ما تحصیل تمام وقت و استاد محور است ولی در پیام نور شیوه تحصیل نیمه‌حضوری و غیرحضوری و دانشجو محور است، از این‌رو استانداردهای دانشگاه پیام نور با دیگر دانشگاه‌ها متفاوت است.
وی با اشاره به مشکل دانشگاه پیام نور در حوزه فضای فیزیکی عنوان کرد: البته این بحث نافی این موضوع نیست دانشگاه پیام نور نیاز به توسعه فضای فیزیکی دارد؛ در حال حاضر مشکل عمده ما در مرکز قزوین است که از 22 هزار دانشجوی پیام نور استان بیش از 13 هزار دانشجو در قزوین تحصیل می‌کنند و اصلی‌ترین مشکل ما نیز محدودیت فضای فیزیکی در مرکز قزوین است.
رئیس دانشگاه پیام نور قزوین توضیح داد: برای رفع این مشکل ما یک راهکار کوتاه مدت و بلند مدت داریم که در جنب ساختمان فعلی ما ساختمانی در شش طبقه در حال ساخت است که با اتمام این ساختمان بخش زیادی از مشکل در حیث فضای فیزیکی حل می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در دیگر واحدهای دانشگاه پیام نور در استان مشکل در بحث فضای فیزیکی کمتر است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول