اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست بستک:

بستک 125 کلیومتر با نزدیک‌ترین CNG فاصله دارد

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست شهرستان بستک با بیان اینکه مرکز این شهرستان با نزدیک‌ترین جایگاه CNG واقع در جنوب استان فارس، 125 کیلومتر فاصله دارد، گفت: نیاز بستک به این گونه جایگاه‌های عرضه سوخت ضروریست.

بستک 125 کلیومتر با نزدیک‌ترین CNG فاصله دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از بستک در غرب هرمزگان، مرتضی دهقانی عصر شنبه در نشستی در ارتباط با وضعیت محیط زیستی این شهرستان اظهار داشت: با توجه به بسته بودن محیط و محدوده شهر بستک آلودگی در این شهر در درجه بالایی قرار دارد.
وی با بیان اینکه کارشناسان بررسی کننده میزان آلاینده‌های هوا هر سه ماه یکبار برای اندازه‌گیری میزان و درجه آلودگی هوا در شهرستان بستک حضور پیدا می‌کنند، افزود: این کارشناسان بررسی وضعیت هوای موجود در شهر بستک را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند و فاصله را با استانداردها بیان می‌کنند.
رئیس محیط زیست شهرستان بستک اظهار داشت: در جو و هوای شهر بستک با توجه به موقعیت طبیعی و جغرافیایی خاص و وجود کوه‌های بسیار بلند در اطراف آن مانند کوه "گاوبست"، جریان و جابجایی هوا به کندی صورت و آلودگی هوا در این شهر بعضا بسیار بالا می‌رود.
وی یکی از عوامل مهم آلودگی شهر بستک را وسایل نقلیه عنوان کرد و گفت: وسایل نقلیه موجود در شهر بستک یکی از مهم‌ترین عوامل اصلی آلودگی شهر بستک است که بر این اساس باید فکری اساسی شود.
دهقانی در ادامه گفت: وجود سوخت بنزین به عنوان تنهاترین گزینه برای خودروها و استفاده تمام وسایل نقلیه در شهرستان بستک از این سوخت و نبود جایگاه سوخت CNG، آلودگی‌ها را در بخش خودرویی بالاتر از حد معمول قرار داده است.
ناصر شریفی معاون فرمانداری شهرستان بستک نیز در رابطه با ایجاد جایگاه سوخت CNG گفت: مقدمات راه‌اندازی جایگاه‌ فراهم شده است و با توجه به تعداد زیاد متقاضیان برای راه اندازی جایگاه، طرح مربوطه را به مناقصه گذاشته‌ایم که به زودی این پروژه عملیاتی خواهد شد.
در شهرستان بستک با وجود جمعیت حدود 70 هزار نفری این شهرستان تنها یک جایگاه عرضه سوخت بنزین و گازوئیل فعال است.
این در حالی است که در این شهرستان جایگاه سی.ان.جی وجود ندارد و نزدیک‌ترین جایگاه به مرکز این شهرستان در فاصله 125 کیلومتری واقع در شهرستان لارستان (جنوب استان فارس) است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول