اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مصوبات سفر دولت‌ به گلستان محقق شد؛

برطرف شدن نارسایی‌های بهداشت و درمان در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری گلستان گفت: در سفرهای هیئت دولت به گلستان مصوبات خوبی در حوزه بهداشت و درمان، تامین اعتبار شد که بخش از نارسایی‌های استان را مرتفع کرد.

برطرف شدن نارسایی‌های بهداشت و درمان در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قدرت‌الله عابدی در جمع گرگان‌دوستان در تالار فخرالدین اسد گرگانی اظهار داشت: در سال 1384 در طرح‌های بیمارستانی تعداد 2 هزار و 59 تخت داشتیم که این تعداد اکنون به 2 هزار و 430 تخت رسیده و تعدادی نیز در دست ساخت و برخی نیز قابل بهره‌برداری است.
وی تصریح کرد: در حوزه سلامت با ارتقا سرانه ورزشی روبه‌رو بوده‌ایم به طوری که از 0.2 متر مربع به 6.7 رسیده که امید است این رقم تا پایان سال به هفت متر مربع افزایش یابد.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری گلستان خاطرنشان کرد: در سال 1384 ابتدای دولت دولت نهم میزان سلامت آب آشامیدنی سالم از 56 درصد بوده اما هم اکنون به 69.5 درصد رسیده است.
عابدی گفت: همچنین اجرای طرح هادی روستایی از سال 1384 تاکنون از 60 روستا به 310 روستا ارتقا یافته است که بخشی از شاخصه‌های حوزه سلامت می‌باشد و البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
به گفته وی بخش عظیمی از افراد روستایی و عشایر از بیمه خدمات درمانی برخوردار شدند که با سیاستگذاری استان در افق 1404 بخشی از مشکلات استان برطرف می شود.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری گلستان بیان داشت: در قانون برنامه پنجم توسعه، ظرفیت‌های خوبی در ماده 32 تا 38 حوزه سلامت تنظیم شده است.
عابدی اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف اقداماتی در سند آمایش استان به استناد ماده 72 و 75 مقرر شده بود که استان گلستان نسبت به سند مذکور 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی با بیان اینکه در نظام برنامه‌ریزی استان دو رویکرد مهم مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: سامانه یکپارچه آمار و برنامه‌ریزی یکی از اقداماتی است که از طریق آن نظام اطلاعاتی در بخش‌های مختلف برای تصمیم‌گیری استان انجام می‌گیرد و سامانه GRS شهر گرگان نیز در راستای تکمیل و شناسایی اطلاعات تشکیل شده است.
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری گلستان به دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: با تعامل با دستگاه‌های اجرایی استان مصوبات دولت در قالب شاخص‌های سلامت مورد بررسی قرار گرفت و با درخواست از وزارت درمان برای تنظیم این سند کارگاه‌های تخصصی را در بخش‌های مختلف شکل گرفت.
عابدی اظهار داشت: در تنظیم عملیات برنامه پنجم توسعه کمیته‌های تخصصی را در بخش‌های مختلف شکل دادیم تا سند راهبردی را در حوزه سلامت و حوزه شهرستانی تنظیم کنیم و در برنامه پنجم توسعه، تهیه و تنظیم برنامه‌های شهرستانی لحاظ شد تا انتظارات شهروندان را برآورده کنیم.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول