اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

موسیقی پاپ مروج آفات فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی پاپ مروج آفات فرهنگی است و مرزها و حریم‌های حقوق مردم را مخدوش می‌کند.

موسیقی پاپ مروج آفات فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، منصور ایمانی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه حقوق شهروندی گیلان اظهار داشت: تا کنون 12 نشست فرهنگی دینی با موضوع شهروندی با مشارکت دستگاه‌هایی که در حوزه فرهنگ و مباحث دینی فعالیت می‌کنند در گیلان برگزار شده است.
وی به بحث شهروندی در مطبوعات گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد قابل توجهی از نشریات محلی ستون و نیم صفحه‌ای را برای درج مقاله‌ها و انعکاس گزارش‌ها و اخبار مربوط به موضوع حقوق شهروندی اختصاص داده‌اند.
ایمانی اخبار مربوط به موضوع شهروندی را متقابل دانست و تصریح کرد: در مطبوعات حقوق و تکالیفی که مردم نسبت به همدیگر یا نسبت به حاکمیت دارند پرداخته می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: مطبوعات محلی علاوه بر یارانه‌های متداول که در این اداره وجود دارد، حق‌الزحمه درج یا تحلیل مطالب را از فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دریافت می‌کنند.
وی مدیریت کارگروه رسانه و پیشگیری از وقوع جرم با موضوع حقوق و تکالیف اجتماعی افراد را یکی دیگر از اقدام‌های انجام شده در فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عنوان کرد و گفت: پالایش برنامه‌های هنری برای سال جاری برنامه‌ریزی شده است.
ایمانی بسیاری از برنامه‌های هنری به‌ویژه موسیقی وارداتی را مخدوش کننده حقوق شهروندی نامید و ابراز داشت: موسیقی پاپ مروج آفات فرهنگی است و مرزها و حریم‌های حقوق مردم را مخدوش می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه توجه به این نوع موسیقی‌ها در مدت 8 ماه گذشته با شیب ملایم کاهش پیدا کرده است، متذکر شد: در بحث هنرهای تجسمی به‌ویژه هنر حجمی نیز فعالیت‌های بسیاری در سطح کشور انجام شده و تمام اهداف مد نظر نظام با ظرافت اعمال شده است.
وی به جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته این جشنواره به صورت شهرستانی برگزار شده بود اما امسال به صورت ملی با مشارکت شهرداری لاهیجان به مدت 5 روز در این شهر برگزار شد.
ایمانی جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را با موضوع‌های شهروندی توصیف کرد و افزود: تئاتری با موضوع غیرمربوط به جشنواره را نداشتیم و تمام نمایش‌ها بازبینی شدند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه 80 هزار نفر در مدت 5 روز از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان دیدن کردند، تصریح کرد: این جشنواره در میدان‌ها، پارک‌ها و معابر اصلی شهر لاهیجان با همکاری شایسته نیروی انتظامی برگزار شد.
وی استقبال مردم از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان را بسیار خواند و اذعان داشت: نمایش‌ها عموماً در قالب طنز به اجرا در آمدند ضمن اینکه انتقال مفاهیم مربوط به حقوق شهروندی موجب نشاط و شادی روحیه مردم شد.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان نیز در این جلسه به گستردگی دامنه حقوق شهروندی اشاره کرد و گفت: 5 نوع دسته‌بندی در حقوق شهروندی داریم.
ابوطالب اصغری با بیان اینکه مصادیق حقوق شهروندی هنوز احصاء نشده است، افزود: به دلیل پراکندگی قوانین و موضوع‌ها، تشکیل کارگروهی برای احصاء قوانین هر سازمان لازم است.
وی خواستار حذف قوانین دست و پاگیر در اداره‌های مختلف شد و تصریح کرد: بیشترین مشکلات در بحث حقوق شهروندی را در شهرداری‌ها داریم.
اصغری با اشاره به اینکه اگر شهروندی بخواهد پروانه ساختمان بگیرد قبلاً نمی‌داند چه مراحلی را باید طی کند، متذکر شد: سازمان‌ها با دسته‌بندی وظایف خود موارد را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.
رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گیلان به وضعیت آپارتمان‌نشینی اشاره کرد و ابراز داشت: بیشتر مستاجران به‌ویژه در مجتمع‌ها وظایف خود را نمی‌دانند.
وی از مشاوره و آموزش حقوقی رایگان در روستاها، مساجد و پایگاه‌های مقاومت توسط بسیج حقوقدانان گیلان خبر داد و یادآور شد: بخشی از امور باید به موسسه‌های مردم نهاد واگذار شود.
اصغری خواستار تلاش بیشتر در امر ارشاد در بحث حقوق شهروندی شد و اظهار داشت: ورود به حقوق شهروندی معمولاً تنش‌زا است و افراد باید بتوانند در این زمینه مقاله بنویسند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول