اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسلامشهر تأکید کرد:

هفته دفاع مقدس، فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان اسلامشهر گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان به ویژه افرادی که جنگ تحمیلی را درک نکردند، است.

هفته دفاع مقدس، فرصتی برای انتقال فرهنگ ایثار
به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، غلامحسین آرام بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس فرصتی است تا فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی، رزمندگان اسلام و ملت آزاده و سرافراز ایران، برای نسل جوان و امروز جامعه یادآوری شود.
وی افزود: بزرگداشت یاد و حماسه‌ دوران دفاع مقدس باید با ایجاد صحنه‌ها و یادآوری آن زمان به نسل امروز و تجلیل و قدردانی از فداکاری‌ها و رشادت‌های همه آحاد ملت ایران باشد.

*ده‌ها طرح عمرانی در هفته دولت افتتاح شد
فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح و بهره‌برداری از 61 طرح عمرانی در هفته دولت در سراسر این شهرستان بیان داشت: در هفته بزرگداشت یاد و خاطره شهیدای دولت این طرح‌های مختلفی در زمینه‌هایی چون راه و آب و فاضلاب، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی با همت و تلاش کلیه خدمتگذاران به مردم شهید  پرور اسلامشهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
آرام گفت: مسئولان بخش‌های مختلف این شهرستان با مجموعه مدیریتی همکاری و هماهنگی بسیار خوب و قابل ستایشی را دارند که این وحدت و هماهنگی باعث پیشرفت چشمگیر عمرانی و آبادانی این منطقه شده است.
وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که بسیاری از مسائل و مشکلات مردم طی سال‌های اخیر برطرف گردیده است، اما ما به این حد قانع نبوده و تلاش خود را ادامه خواهیم داد.
وی درباره تأخیر در افتتاح واحدهای مسکن مهر در هفته دولت در این شهرستان بیان داشت: پیش‌بینی شده بود که قریب به 600 واحد مسکن مهر در هفته دولت افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گیرد که متأسفانه به علت عدم آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز و راه‌های دسترسی در پی عدم اتمام کار دستگاه‌های خدمات‌رسان مانند گاز  این امر صورت نپذیرفت.

*تحویل واحدهای مسکن مهر اسلامشهر آخر مهر انجام می‌شود
وی افزود: امیدواریم با رفع مشکلات در اواخر مهر ماه سال جاری شاهد بهره‌برداری از نخستین واحدهای مسکن مهر در اسلامشهر بوده و این واحدها تحویل متقاضیان گردد.
فرماندار اسلامشهر با انتقاد از عملکرد شرکت مخابرات این شهرستان اظهار داشت: درست است که شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار شده اما امکانات و تجهیزات آن توسط دولت ایجاد می‌شود و کارکنان آن باید بدانند که نباید با مردم منطقه و مسئولان شهرستان برخورد ناپسند و ناشایسته‌ای داشته و نسبت به مردم و مراجعه کنندگان بی‌احترامی کنند.
آرام در ادامه افزود: اورژانس تهران نیز در شهرستان اسلامشهر پس از ادغام مرکز اورژانس اسلامشهر با تهران و ایجاد تغییر در مدیریت آن، متأسفانه عملکرد خوبی را به نیازمندان به خدمات اورژانس در سطح این شهرستان ارائه نمی‌کند و اگر به همین روال پیش رود، به طور قطع اورژانس این شهرستان را از اورژانس تهران جدا خواهیم کرد.
فرماندار اسلامشهر با قدردانی از مردم شهید پرور این منطقه بیان داشت: مردم شهرستان اسلامشهر در جهت کمک به مرم قحطی‌زده سومالی بالغ بر یک میلیارد و 100 هزار ریال وجه نقد به غیر از مقدار قابل توجهی از کمک‌های غیر نقدی کمک کرده‌اند، که این کمک‌ها توسط جمعیت هلال احمر ارسال شده است.
در ادامه این جلسه محمدرضا موفق معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار شهرستان اسلامشهر نیز به اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن اشاره کرد و گفت: اجرای سرشماری نفوذ و مسکن به منظور کسب اطلاعت دقیق‌تر از میزان جمعیت هر شهرستانی انجام می‌شود و تمامی دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان، مکلف به مشارکت در سرشماری و همکاری با عوامل اجرایی این طرح هستند.
وی افزود: در بحث ایجاد اشتغال پایدار، شهرستان اسلامشهر تاکنون توانسته با ایجاد بالغ بر 50 درصد از تعهدات خود، در زمینه ایجاد اشتغال، عمل کند و اشتغال‌های ایجاد شده را در سامانه رصد اشتغال به ثبت برساند.
جمشید معتمد رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر نیز در این نشست با ارائه گزارشی از شیوع بیماری وبا اظهار داشت: بیماری وبا از جمله بیماری‌های فراگیر و اپیدمی است، که از طریق مصرف آب آلوده و سبزیجات خام انتقال می‌یابد و شخص مبتلا به این بیماری، دچار اسهال و استفراغ شدید شده و به شدت آب بدن خود را از دست داده و دچار ضعف جسمی شدید می‌شود.
وی افزود: در اپیدمی امسال این بیماری فعالیت کلیه فرد مبتلا، به سرعت دچار اختلال شده و از کار می‌افتد و فرد بیمار را حتی به دیالیز و یا مرگ می‌رساند و در صورت اقدام سریع و تشخیص زود بیماری فرد مبتلا تحت درمان قرار گرفته و مداوا می‌شود.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان اسلامشهر بیان داشت: پیشگیری از ابتلا به این بیماری بسیار آسان بوده و با شستشوی کامل و ضدعفونی کردن سبزیجات و جوشاندن آب آشامیدنی و شستشوی کافی دست‌ها  قبل از صرف غذا می‌تواند در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به این بیماری موثر واقع شود.
در پایان جلسه شورای اداری شهرستان اسلامشهر، اسدالله تقی‌زاده، به عنوان سرپرست بخشداری مرکزی اسلامشهر و حسن رحیمی نیز به عنوان رئیس جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی و از خدمات روسای قبلی این ادارات تجلیل به عمل آمد و رئیس بانک مسکن شعبه شهرک واوان  نیز به عنوان مدیر نمونه  استان، در جشنواره شهید رجایی، معرفی شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول