اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر رشت:

معضل دستفروشی رشت یک شبه حل نمی‌شود

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: معضل دستفروشی رشت یک شبه برطرف نمی‌شود و جمع‌آوری اصولی آنها نیازمند راهکار مناسب و برنامه‌ریزی درست است و شهروندان می‌توانند راهکار ارائه دهند.

معضل دستفروشی رشت یک شبه حل نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محسن پورفخریان بعد از ظهر امروز با حضور در دفتر این خبرگزاری در گیلان، این رسانه را بی‌طرف و آشنا با درد مردم خواند.
وی با بیان اینکه خبرگزاری فارس رسانه‌ای حرفه‌ای و با وجدان است، ادامه داد: دلسوز بودن این رسانه جزو ویژگی‌هایی است که شنیده و دیده می‌شود.
این عضو شورای شهر رشت در ادامه با انتقاد از نحوه عملکرد شهرداری رشت در جمع‌آوری غیر اصولی تعداد زیادی از دستفروشان خیابان شیک رشت ابراز داشت: بر این اعتقاد هستیم که دستفروشی کاری غیرقانونی است ولی نباید به این قضیه به صورت یک بعدی نگاه شود.
وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری غیراصولی و غیرکارشناسانه دستفروشان تبعات اجتماعی به همراه دارد، تصریح کرد: باید در این قضیه به درستی عمل شود و شورا و شهرداری در جلسات کارشناسی شده به یک راهکار مناسب و درست برای ساماندهی دستفروشان برسند.
پورفخریان برخورد غیرکارشناسانه شهرداری رشت با دستفروشان خیابان شیک را پاک کردن صورت مسئله دانست و تصریح کرد: در تمام دنیا برای سازوکار دستفروشان بازارچه‌های شبانه و روزانه‌ای را تعریف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند به صورت غیرقانونی و بی‌روی دستفروشی گسترش یابد.
وی ادامه داد: برخورد با دستفروشی برای کسانی که به عنوان یک شغل محسوب می‌شود را صلاح نمی‌دانیم ضمن اینکه معضل دستفروشی در خیابان شیک رشت به صورت برجسته وجود داشت ولی به یک‌باره حدود 50 کاسب و دستفروش را از این مکان جمع‌آوری کردند.
نماینده مردم رشت در شورای این شهر با بیان اینکه در مدت فعالیت شهردار فعلی رشت بر تعداد دستفروشان اضافه شده است، خاطرنشان کرد: این معضل اکنون در خیابان‌های مطهری، بیستون، چهار راه میکائیل و گلسار وجود دارد.
وی افزود: در حالی که خیابان شیک قبلا به درد دستفروشی دچار بود شهردار رشت خیابان‌های دیگر را نیز گرفتار این معضل کرد و نمی‌توانیم برای خیابان‌های دیگر شهر چاره‌اندیشی کنیم.
 پورفخریان ارائه راهکار  مناسب و کارشناسانه برای برطرف کردن  معضل دستفروشی به صورت اصولی را مورد تاکید قرار داد و  اذعان داشت: باید به گونه‌ای برخورد شود که دستفروشان دچار زیان و ضرر نشوند.
وی با بیان اینکه جمع‌آوری دستفروشان خیابان شیک موجب بروز مشکلات زیادتر برای شورای شهر شده است، تصریح کرد: کسبه‌ها و دستفروشانی که توسط شهرداری جمع‌آوری شدند به شورای شهر آمدند و خواستار رسیدگی به معضلات خود شدند و این در حالی است که عضو شورا نمی‌تواند در امور اجرایی شهرداری دخالت کند.
عضو شورای شهر رشت با تاکید بر اینکه با افزایش تعداد خیابان‌های دستفروشی و پاک کردن صورت مسئله به شدت مخالف هستم، ابراز داشت: باید به دنبال راهکاری برای وضعیت دستفروشانی باشیم که تنها از این راه امرار معاش می‌کنند.
وی اقدام‌های غیرکارشناسانه شهرداری در برخورد با دستفروشان را موجب بدبینی مردم نسبت به عملکرد شورا و شهرداری دانست.
پورفخریان متذکر شد: از شهروندان رشت و کسبه این شهر می‌خواهم در صورتی که نظر و یا راهکاری برای ساماندهی مناسب دستفروشان دارند، آن را با شورای شهر رشت درمیان بگذارند تا بتوانیم راهکار مشخصی برای حل این معضل پیدا کنیم که دستفروش و شهروند دچار زیان نشود.
وی با اشاره به اینکه در حوره مرکزی شهر رشت قیمت املاک زیاد است، عنوان داشت: معضل دستفروشی رشت یک شبه برطرف نمی‌شود ولی اگر این عزم وجود داشته باشد می‌توانیم دستفروشان را به صورت مناسب‌تر ساماندهی کنیم.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول