اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس خبر داد:

محکومیت بدل‌سازان اشیای تاریخی در فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس گفت: متهمان پرونده اشیای بدل تاریخی به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم شدند.

محکومیت بدل‌سازان اشیای تاریخی در فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد صفری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این یگان با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و پلیس مبارزه با مواد مخدر ف 01010 فارس طی عملیات جداگانه در شهر شیراز موفق به کشف 84 شئ شد که از این اشیا 45 قطعه بدل و فاقد ارزش تاریخی و 39 قطعه دارای ارزش تاریخی تشخیص داده شد.
صفری افزود: در این مورد دو متهم نیز دستگیر شدند که برابر ماده هفت قانون مجازات اسلامی اموال بدل مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی ضبط و متهمان به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزای نقدی معادل نصف ارزش اثر اصلی با اخذ نظر کارشناس میراث فرهنگی محکوم می‌شوند.
این مسئول همچنین گفت: در مورد اموال دارای ارزش تاریخی فرهنگی به استناد تبصره دوم ماده 562، این متهمان علاوه بر ضبط این اموال به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم  می‌شوند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول