اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در اصفهان:

کمبود طلبه شیعه در کشور به شدت احساس میشود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: با توجه به آمار بالای طلاب وهابی در کشورهای همسایه ایران، کمبود طلبه شیعه در کشور به شدت احساس می‌شود و تنها 60 درصد مدارس روحانی برای اقامه نماز جماعت دارند.

کمبود طلبه شیعه در کشور به شدت احساس میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان گلپایگان اظهار داشت: یکی از افتخارات مذهب شیعه و اهل بیت (ع) این است که اگر روحانیون آحاد جامعه را به عملی رهنمون می‌کنند، خود در پایبندی به آن اعمال پیشتاز و پیشقدم هستند که این عمل در هیچ مسلکی به غیر از مذهب شیعه دیده نمی‌شود.
امام جمعه اصفهان یادآور شد: در آغاز جنگ تحمیلی، از مجموع 3هزار و 500 روحانی استان اصفهان، تعداد 570 نفر در در راه دفاع از اسلام شهید شدند که این از افتخارات  جامعه روحانیت و نظام جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 700 نفر امام جمعه در کشور فعال هستند که به اعتقاد من تعداد آنها باید افزایش یابد اما به دلیل کمبود روحانی این کار میسر نیست که امید است با رونق و توسعه حوزه‌های علمیه، این کمبود جبران شود.
طباطبایی‌نژاد افزود: حضور یک روحانی دائم برای اقامه نماز جماعت در تمامی مدارس بسیار با ارزش است، اما در شرایط کنونی در استان اصفهان که از نظر میزان برخورداری از طلبه، در رتبه سوم کشوری قرار دارد، تنها 60درصد مدارس روحانی برای اقامه نماز جماعت دارند.
وی به تعداد روحانیون وهابی در برخی کشورها اشاره کرد و ادامه داد: در سال 83 آمار روحانیون وهابی در کشور پاکستان حدود یک میلیون نفر بوده و 70 هزار طلبه وهابی نیز در افغانستان ثبت نام کردند، از این‌رو کمبود طلبه شیعه در کشور به شدت احساس می‌شود.
وی تصریح کرد: در شهرهای مختلف، ائمه جماعات با مسئولان شهرستان‌ها همراه و همدل بوده و به مثابه یک بال معنوی برای روسای اداره‌ها به شمار می‌روند، تا جایی که ضمن ایجاد رابطه صمیمی بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اقدامات اساسی و مهمی را رقم می‌زنند.
امام جمعه اصفهان تاکید کرد: بر اساس روایات اسلامی، مومن باید پرکار و کم خرج باشد و تلاش کند تا جایی که ممکن است هیچ پولی بیجا خرج نشود، بنابراین مسئولان باید جهت اختصاص بودجه و اعتبارات، اولویت‌های یک شهرستان را به صورت صحیح و اصولی ارزیابی کنند.
وی شهرستان مذهبی گلپایگان را مایه افتخار کشور و حتی جهان اسلام دانست و افزود: وجود علمای بزرگ و مراجع عالی‌قدر همچون آیت‌الله العظمی گلپایگانی، سید جمال‌الدین گلپایگانی و آیتین صافی مایه مباهات ماست و  از این جهت به خود می‌بالیم.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول