اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک رشت:

بی‌انضباطی رانندگان معضل ترافیک رشت است

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: بی‌انضباطی برخی از رانندگان بیشترین معضل ترافیک شهر رشت است.

بی‌انضباطی رانندگان معضل ترافیک رشت است
فرهاد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به مشکل ترافیک این شهر اظهار داشت: ترافیک یکی از مشکلات اجتماعی در جوامع امروزی و شهرهای بزرگ است که عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارد.
وی با بیان اینکه معضل ترافیکی در کوتاه مدت برطرف نمی‌شود، گفت: باید با ریشه‌یابی سرمنشا و شاخه‌های اصلی ترافیک را شناسایی کرده و با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به برطرف کردن مشکلات آن اقدام شود.  
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ادامه داد: بیشترین معضل ترافیک شهر رشت بی‌انضباطی برخی از رانندگان است که با توقف‌های لحظه‌ای موجبات مشکل در تردد شهروندان را فراهم می‌کنند.
این مسئول پارک دوبله، توقف‌های غیر اصولی، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت فرهنگ صحیح استفاده از خودرو و... را از دیگر دلایل مشکل ترافیکی رشت عنوان کرد.
نصیری خواستار همکاری بیشتر رانندگان و شهروندان در راستای بهبود ترافیک شهری شد و اضافه کرد: این همکاری اقدامی برای تامین رفاه شهروندان است.
وی با اشاره به نصب تابلوهای تبلیغاتی در زیر چراغ‌های LED سطح شهر ابراز داشت: این طرح در نخستین گام به صورت پایلوت در چهار راه میکائیل رشت اجرا شد و در صورت رضایت‌مندی شهروندان در دیگر نقاط نیز نصب می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت، هدف از این طرح را آشنا کردن شهروندان با فرهنگ ترافیکی و ارائه آموزش‌های شهروندی عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در راستای همکاری با شهرداری‌های مناطق سه‌گانه، سازمان عمران با در اختیار گذاشتن دستگاه آسفالت تراش خود، کار لکه‌گیری مکانیزه به صورت هندسی را انجام می‌دهد.
علی بهارمست گفت: این طرح از ساعت 12 شب آغاز شده و تا پنج صبح هر روز ادامه می‌یابد و اولویت نیز با معابر درجه دوم به صورت لکه‌گیری هندسی پراکنده است.
وی ادامه داد: نیروهای شهرداری به منظور تسریع در کار و جلوگیری از ترافیک، این اقدام را به صورت شبانه انجام می‌دهند و صبح‌ها نیز در مکان‌هایی که کار برداشت هندسی انجام شده توسط پیمانکار مناطق آسفالت می‌شود. 
این مسئول خاطرنشان کرد: این سازمان در نظر دارد در برخی معابر اصلی نیز توسط دستگاه آسفالت تراش و گروه کامل فنی عملیات کامل روکش آسفالت را ادامه دهد تا موجب رفاه حال شهروندان و مشکلات ترافیکی در مسیرهای پرتردد شود.
بهارمست برنامه‌ریزی کار آسفالت معابر در روزهای تعطیل را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول