اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو خبر داد:

اختصاص 500 میلیون دلار برای تامین آب روستایی

خبرگزاری فارس: وزیر نیرو گفت: امسال بر اساس برنامه‌ای مدون 500 میلیون دلار از منابع مازاد ارزی برای آب‌های روستایی هزینه خواهد شد.

اختصاص 500 میلیون دلار برای تامین آب روستایی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی فرمانداری کوثر، محمد نامجو در جریان سفر به شهرستان کوثر اظهار داشت: حل مشکل خشکسالی در کشور نیازمند همت مضاعف دولت و مجلس است. 
وی ادامه داد: بیش از یک دهه کشور ما دچار خشکسالی است و این خشکسالی مهم‌ترین اثر خود را بر روی چشمه‌ها و منابع آب‌های سطحی که روستاییان از آنها استفاده می‌کنند گذاشته است.
این مسئول اظهار داشت: با توجه به این شرایط دولت خدمتگزار برنامه‌های خوبی را اجرایی کرده و با اجرای طرح‌های مجتمع‌های آبرسانی که با استفاده از یک منبع آبی تعداد زیادی روستا را از آب آشامیدنی مطلوب برخوردار می‌کند طرح‌های خود را برای آبرسانی به روستاهای محروم دنبال می‌کند.
نامجو اظهار داشت: تا زمانی که شرایط خشکسالی همچنان برقرار است با اعتبارات استانی، ملی و آبرسانی سیار آب روستاهای محروم تامین می‌شود و سعی می‌کنیم به دلیل خشکسالی و کمبود آب روستاییان مجبور به مهاجرت نشوند و این جزو استراتژی‌ها و رویکردهای دولت است.
وزیر نیرو با اشاره به اینکه حدود شش تا 7 هزار روستا در سطح کشور دچار کمبود آب آشامیدنی هستند، از برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم کشور خبر داد.
وی با تاکید بر لزوم تکمیل شبکه آبیاری سد گیوی از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب برای تسریع در احداث شبکه آبیاری سدهای کشور خبر داد.
 
*سد گیوی سال آینده به بهره برداری می‌رسد
وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت 70 درصدی سد گیوی روند اجرای این سد را مناسب ارزیابی کرد و افزود: وزارت نیرو تلاش می‌کند با تزریق منابع مالی مختلف روند اجرایی این سد را تسریع کرده و سال آینده این سد به مرحله بهره‌برداری برسد.
‌نامجو با بیان اینکه رویکرد دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: وزارت نیرو این سیاست را به عنوان رویکرد اساسی خود دنبال می‌کند.
سد گیوی با هدف انتقال آب از سد گیوی برای آبیاری محدوده اراضی گیوی در حدود 7 هزار و 825 هکتار و بهبود وضعیت معیشتی، بهداشتی کشاورزان از طریق توسعه کشاورزی، دامپروری، رونق اقتصادی، توسعه گردشگری و آبیاری اراضی پایاب دیم و باغات شهرستان کوثر و استفاده بهتر از ظرفیت آب سطحی رودخانه گیوی و ایجاد اشتغال جوانان منطقه اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول