اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران:

نباید به بهانه تنظیم بازار واردات بیرویه انجام شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: نباید به بهانه‌های گوناگون مانند تنظیم بازار، واردات بی‌رویه کالاهایی چون کالاهای چینی و ترکی به کشور صورت پذیرد.

نباید به بهانه تنظیم بازار واردات بیرویه انجام شود
محسن شرکاء امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: در حال حاضر این واردات بی‌رویه کالاهای مختلف سبب بروز مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان کشور شده است.
وی با بیان اینکه تولید سالم‌ترین نوع اقتصاد در هر کشوری است، افزود: با توجه به امر تولید بسیاری از مشکلات موجود در عرصه اقتصاد به خودی خود برطرف می‌شود.
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی تصریح کرد: امروزه بحث نقدینگی و سرمایه در کشور به یک پارامتر اساسی برای رشد و توسعه همه‌جانبه تبدیل شده است.
وی با تأکید بر این مطلب که هنوز به طور کامل قفل بانک‌ها برای کمک به صنایع و تولیدات داخلی باز نشده است، افزود: امسال خراسان رضوی متعهد ایجاد 213 هزار شغل شده که بیش از 30 هزار نفر آن باید در بخش صنعت و معدن ایجاد شود.
شرکا تأکید کرد: افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی هم‌اکنون بهترین راه برای حل مشکل کار در خراسان رضوی است.
وی نقدینگی نداشتن را از دیگر نکات مشکل آفرین برای توسعه خطوط تولید و نیروی کار در واحدهای تولیدی عنوان کرد و اظهار داشت: در حال حاضر واردات کشور چندین برابر صادرات است که این موضوع به عنوان ک فاجعه مطروح است.
دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری در چند روز گذشته اشاره کرد و یادآور شد: در این نشست رهبر فرزانه انقلاب با بیان جزئیات در ارتباط با وضعیت اقتصادی، دولت را ارشاد فرمودند.
وی با بیان اینکه یک اقتصاد سالم از تولید شکل می‌گیرد، افزود: در همین راستا باید به این بخش توجه ویژه‌ای کرد.
شرکاء اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با وقوف کامل به این موضوع در بسیاری از جلسات خود با مسئولان مختلف به این امر اشاره می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نباید کالاهایی که می‌توان در کشور تولید کرد را از طریق واردات تأمین کرد.
رئیس خانه صنعت و معدن خراسان رضوی ادامه داد: واردات بی‌رویه شکر و نتیجه آن برای صنعت تولید قند کشور باید درس عبرتی برای مسئولان اقتصادی باشد.
وی با تأکید بر این مطلب که مدیریت در این امر لازم و ضروری است، گفت: با توجه به گذشت شش ماه از نام‌گذاری پر مفهوم جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، با این حال هم‌اکنون هنوز در فهم مشترک از واژه جهاد بحث می‌شود.
شرکا اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را طرحی بزرگ از سوی دولت برشمرد و تأکید کرد: با این حال قبل از اجرای این طرح باید زیرساخت‌های لازم آن به ویژه نظام مالیاتی و بانکی کشور اصلاح می‌شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول