اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماهه نخست امسال؛

109 طرح خودکفایی در کوهرنگ اجرا شد

خبرگزاری فارس: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهرنگ از اجرای 109 طرح خودکفایی برای خانواده‌های زیر پوشش این نهاد خبر داد.

109 طرح خودکفایی در کوهرنگ اجرا شد
فریدون فاضلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این طرح‌ها با استفاده از تسهیلات خودکفایی به‌منظور کارآفرینی مددجویان اجرا شده است.
وی افزود: مددجویان پس از خودکفا شدن با استفاده از طرح‌های اشتغال‌زا از حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج می‌شوند.
فاضلی در ادامه از جمع‌آوری 383 میلیون ریال از طریق حامیان و خیران این شهرستان خبر داد و گفت: این مبالغ به حساب ایتام تحت حمایت واریز شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان کوهرنگ در ادامه احداث 24 واحد مسکونی برای مددجویان زیر پوشش این شهرستان را از دیگر اقدامات این کمیته در راستای کمک به مددجویان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور احداث هر واحد مسکونی مبلغ 140 میلیون ریال با همکاری خیران و حمایت مالی حامیان این نهاد در اختیار مددجویان دهستان موگویی از توابع بخش مرکزی این شهرستان قرار داده می‌شود.
فاضلی افزود: همچنین با حمایت خیران 30 واحد مسکونی مددجویان که نیاز به تعمیرات اساسی دارد با تخصیص 15 میلیون ریال به ازای هر واحد تعمیر و بازسازی می‎شود.
وی انجام کارهای خیر و نوع‎دوستانه را منجر به گام نهادن در مسیر تعالی و سعادت دانست و افزود: اگر خدا بنده‎اش را دوست داشته باشد او را از ظلمات جهل به سوی نور و روشنایی هدایت می‎کند و قطعا افرادی که از این نورانیت برخوردار می‎شوند، سعی دارند به افرادی که در ظلمات قرار گرفته‎اند نیز کمک کنند.
فاضلی خاطرنشان کرد: تأمین زندگی محرومان،‌ مستمندان و درماندگان از طریق صحیح و متناسب با نیاز آنان از قبیل اعطای سرمایه کار، جهیزیه، تأمین مسکن، ایجاد زمینه اشتغال و کار یا پرداخت مستمری ماهانه به طوریکه نه به شخصیت و حیثیت مستمندان دریافت کننده کمک لطمه وارد آید و نه افراد سودجو بتوانند سوءاستفاده کنند، انجام می‎شود.
وی ضرورت ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری را در جامعه یادآور شد و تصریح کرد: زمانی می‌توانیم فقر و ریشه‌های نامبارک این پدیده را از بین ببریم که در جامعه فرهنگ احسان و نیکوکاری به صورت اساسی توسعه پیدا کرده و هر خیراندیش خود را در برابر فقر و نیازمندی تک‌تک افراد جامعه مسئول و پاسخگو بداند.
فاضلی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان به تکالیف شرعی خود به صورت دقیق به ویژه در حوزه اقتصادی نظیر زکات و خمس عمل کنند از جامعه ریشه فقر زدوده شده و کمتر کسی پیدا می‌شود که نیازمند مساعدت و یاری دیگران باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول