اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد:

ارسال روزانه 1000 واحد دامی به استان‌های کشور

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: روزانه یک‌هزار واحد دامی از استان به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود.

ارسال روزانه 1000 واحد دامی به استان‌های کشور
خالد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 150 هزار رأس دام از کردستان به مناطق مختلف کشور، از جمله تهران، قم، اصفهان و کاشان ارسال شده است.
وی ارزش واحدهای دامی ارسال شده را 800 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی و ریالی حدود 3 درصد رشد داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان بیان داشت: سال گذشته 24 هزار و 710 تن گوشت قرمز به ارزش 2 میلیارد و 471 میلیون ریال در استان تولید شده است.
جعفری اعلام کرد: در حال حاضر استان کردستان در زمینه تولید گوشت قرمز دارای رتبه 16 کشوری است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 341 واحد صنعتی و نیمه‌صنعتی روستایی پرواربندی گوساله با ظرفیت 27 هزار و 600 رأس و 247 واحد صنعتی و غیرصنعتی پرواربندی بره با ظرفیت 95 هزار رأس در کردستان وجود دارد.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: هم‌اکنون 3.5میلیون واحد دامی در سطح یک میلیون و 400 هزار مرتع استان کردستان مشغول به چرا هستند.
جعفری در ادامه میزان اشتغال مستقیم بخش طیور استان را دو هزار و 98 نفر عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 6 هزار و 294 نفر به طور غیرمستقیم در بخش طیور استان فعالیت دارند.
وی میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش طیور را 2 هزار و 20 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: میزان تولیدات بخش طیور استان 69 هزار و 366 تن در استان است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کردستان گفت: هم اکنون 36 هزار و 366 تن مازاد تولید گوشت سفید مرغ داریم که به بازار مصرف سایر استانهای مجاور ارسال خواهد شد.
وی در پایان مصرف سرانه گوشت سفید در استان را 22 کیلوگرم در سال برآورد کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول