اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رضا کیانیان:

فیلمسازی درباره امام رضا (ع) ‌غریب است

خبرگزاری فارس: رضا کیانیان گفت: وضعیت فیلمسازی درباره فرهنگ رضوی در شأن غربت حضرت امام رضا (ع) است.

فیلمسازی درباره امام رضا (ع) ‌غریب است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، رضا کیانیان اظهار داشت: جشنواره فیلم رضوی در صورتی در شأن ولایت حضرت امام رضا (ع) است که با برطرف کردن کمبودها، به یک جشنواره معتبر بین‌المللی تبدیل شود.
این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درمورد تاثیرات سینما در گسترش فرهنگ رضوی، با اشاره به این موضوع و تأکید بر اینکه سینمای ایران، یک سینمای دینی محسوب می‌شود، به اثرات مثبت فرهنگی برگزاری جشنواره‌ها اشاره کرد و گفت: جشنواره‌ها، باید هدفمند باشند و فرمایشی بودن جشنوار‌ه‌ها، آفت آنهاست. 
کیانیان ادامه داد: موقعی که در مشهد مقدس با محوریت امام رضا (ره) جشنواره رضوی برگزار می‌شود، این مفهوم را نشان می‌دهد که استانداری و آستان قدس این اعتقاد را دارند که باید درباره حضرت امام رضا (ره) فیلم تولید شود.
وی تاکید کرد: موقعی که این نگرش وجود دارد نشان می‌دهد که این ارگان‌ها سینما را قبول دارند، پس باید در شهر مشهد بهترین و مجهزترین سینماها و امکانات فیلمسازی وجود داشته باشد که در شأن ولایت امام رضا (ع) باشد.
کیانیان گفت: در حال حاضر وضع سینماهای شهر مشهد و وضعیت فیلمسازی درباره فرهنگ رضوی در شأن غربت حضرت امام رضا (ع) است، زائرانی که به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند، اگر بدانند سینماهای خوبی در این شهر وجود دارد، قطعا به تماشای فیلم‌ها می‌نشینند.
وی در مورد میزان علاقه‌اش برای حضور و بازی در فیلمی با محوریت مضمونی امام رضا (ع) گفت: اصلا بچه امام رضا (ع) هستم و اسمم هم رضاست و پدر و مادرم من را با نذر از امام رضا (ع) درخواست کرده‌اند.
این بازیگر اظهار داشت: جشنواره فیلم رضوی در صورتی در شأن ولایت حضرت امام رضا (ع) است که یک جشنواره معتبر بین‌‌المللی شود، وقتی که فیلم برای جشنواره رضوی انتخاب می‌شود، حتماً نباید درباره زندگی حضرت باشد، هر فیلمی که درباره نیکی‌ها، خوبی‌ها، کمالات و زیبایی‌ها باشد، در فرهنگ رضوی می‌گنجد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول