اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمقدری:

سینمای ایران در دوره اصلاحات ریزش 46 میلیونی مخاطب داشت

خبرگزاری فارس: معاون سینمایی وزارت ارشاد گفت: مخاطب سینمای ایران که تا پیش از تشکیل دولت اصلاحات 56 میلیون بود با عملکرد نامناسب این دولت در حوزه سینما به 10میلیون کاهش یافت.

سینمای ایران در دوره اصلاحات ریزش 46 میلیونی مخاطب داشت
به گزارش خبرگزاری فارس؛ از یاسوج جواد شمقدری امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در دوره اصلاحات یک معضل بسیار جدی پیش آمده بود که خانواده‌ها در سینما احساس آرامش نمی‌کردند اظهار داشت: همین امر موجب شد تا به یکباره در دوره اصلاحات مخاطب سینمای ایران از 56 میلیون نفر به 10میلیون کاهش پیدا کند.
این کارگردان سینمای کشور ابراز داشت: در این دولت سعی کردیم فیلم‌هایی که خانواده‌گرا هستند تعداد آنها افزایش پیدا کنند که هم اکنون 40 درصد فیلم‌هایی ما چنین وضعیتی را دارند اگر چه از چنین آماری رضایت نداریم.
شمقدری با بیان اینکه فرهنگ حجاب و عفاف باید تاروپود فیلم‌ها دیده شوند عنوان کرد: فیلم‌ها و سازندگان آنها باید متوجه این ارزش‌ها باشند هر چند ممکن است در یک فیلم صحنه‌هایی باشد که با حجاب و عفاف مناسبت ندارد، ولی مهم این است که ظاهر فیلم چه چیزی را به مخاطب القاء می‌کند.
معاون سینمایی وزارت ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جریانات حاشیه‌ساز برای دولت تا چه اندازه در حوزه سینمایی کشور دخالت داشته و اثر‌گذار بوده‌اند خاطرنشان کرد: این دولت نزدیک‌ترین دولت‌ها به رهبری بوده و رسانه‌ها برخی موضوعات را بزرگ و وارونه جلوه می‌دهند.
وی گفت: جای تعجب است که در جریان‌ مقایسه‌ها با این دولت با دولت‌هایی مقایسه می‌شود که دست‌اندرکاران ارشد فرهنگی آن اکنون خارج‌نشین شده و علیه نظام موضع‌گیری می‌کنند.
شمقدری با بیان اینکه ممکن است دولت در برخی حوزه‌ها دچار لغزش باشد تصریح کرد: رسانه‌ها شبه‌های نابجایی را ایجاد می‌کنند و دلنگرانی‌های موجود به همین دلیل است.
این مسئول با بیان اینکه وضعیت سینماها از فرودگاه‌ها بدتر نیست اذعان داشت: کسانی که عملکرد فرهنگی آنها در تضاد با دغدغه‌های فرهنگی بوده دیده نمی‌شود، ولی ارشاد که توجه بسیار زیادی به منویات مقام معظم رهبری دارد هم اکنون در مظان اتهام است.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول