اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شمقدری:

امام راحل بنیانگذار تحول در سینمای ایران بود

خبرگزاری فارس: معاون امور سینمایی وزیر ارشاد گفت: امام خمینی (ره)، با نگاهی تاریخی به سینما و هنرمندان، بنیانگذار تحولی در سینمای ایران شد.

امام راحل بنیانگذار تحول در سینمای ایران بود
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، جواد شمقدری در نخستین جشن سینمایی کهگیلویه و بویراحمد که با حضور مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند ایران، مسئولان استانی و محلی در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: انجام تعهدات و مطالبات مطرح‌ شده سینماگران و هنرمندان توسط مدیران و مسئولان کهگیلویه و بویراحمد خواسته به‌حق آنان است.
وی ادای این خواسته‌ها را وظیفه سنگینی خواند که لازم است برای اجرای آن اقدامات مؤثری انجام گیرد.
شمقدری هنرمندان و سینماگران کهگیلویه و بویراحمد را هنرمندانی خلاق با آثاری خوب و فاخر دانست که آثار خوب آنان در واحدهای مختلف در سال‌های اخیر به نمایش در آمده است.
وی هدف از سفر به کهگیلویه و بویراحمد و گچساران را برطرف‌ کردن بخشی از مشکلات، محقق کردن نیازهای این هنرمندان و به‌کارگیری راهکارهای مناسب با همکاری و تعامل مسئولان عنوان کرد.
معاون سینمایی وزیر ارشاد ابراز کرد: نگاه مثبت مسئولان کهگیلویه و بویراحمد و گچساران نسبت به سینما گام بزرگ و رو به ‌جلو بوده که نویدبخش تحول در سینمای این استان است.
شمقدری با بیان اینکه سینمای ایران در دوره‌هایی مورد غفلت قرار گرفت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای برای سینمای ایران قائل بود و امام خمینی راحل در بدو ورود به ایران با بیان جمله‌ای مهم، تاریخی و اثرگذار، تحولی نو در سینمای ایران به وجود آورد.
وی بیان کرد: امام در آن روز تاریخی با بیان اینکه ما با سینما مخالف نیستیم، با فحشا مخالفیم و سینما از مظاهر تمدن است که باید در خدمت مردم باشد، بر اهمیت سینما تأکید داشتند.
شمقدری معتقد است که به دلیل این سخنان تاریخی و ماندگار امام خمینی (ره)، حق این است که 12 بهمن به‌عنوان روز سینما در جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شود.
وی با اشاره به جایگاه سینمای ایران در عرصه بین‌المللی افزود: امروزه سینمای ایران در عرصه داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای داشته و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
این مقام سینمایی کشور خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد از اولویت‌های وزارت ارشاد اسلامی بوده و پس از توافقات لازم، یک سینما در مرکز استان و یک سینما در گچساران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش فارس، در این جشن از 30 نفر از فعالان عرصه سینما و هنر کهگیلویه و بویراحمد تقدیر شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول