اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از سرشماری سال 90؛

شناسنامه آبادی و روستاهای مازندران تدوین میشود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران گفت: پس از سرشماری سال 90 با توجه به اطلاعات موجود از امکانات مختلف، شناسنامه آبادی و روستاهای مازندران تدوین می‌شود.

شناسنامه آبادی و روستاهای مازندران تدوین میشود
احمد رشیدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرستان آمل اظهار داشت: چهارمین سرشماری رسمی نفوس و مسکن بعد انقلاب آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم دومین سرشماری را شاهد هستیم که برگزاری پنج ساله آن می‌تواند کمک بسیاری در ارائه آمارهای صحیح برای برنامه‌ریزی کلان به مسئولان بکند.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران با اشاره به اینکه در سال 65 نخستین سرشماری نفوس و مسکن بعد انقلاب انجام شد، گفت: به طور رسمی هفتمین سرشماری را در کشور شاهد خواهیم بود که نخستین سرشماری در سال 1335 بوده و بعد آن با سرشماری‌های سال 45 و 55 سه سرشماری قبل انقلاب انجام شد.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران تصریح کرد: همه سرشماری‌ها در راستای فراهم آوردن آمار و اطلاعات پایگاه اطلاعاتی در کشور صورت گرفته که بعد انقلاب این سرشماری‌ها با موفقیت‌های زیادی همراه بود.
رشیدی بیان داشت: با آمار خوب سرشماری‌ها توانستیم پنج برنامه جامع را در کشور مصوب کنیم و هم اکنون در نخستین سال برنامه پنجم توسعه کشور قرار داریم که نتایج سرشماری می‌تواند در تصمیمات آینده تاثیر شایانی داشته باشد.
وی با تاکید اینکه در برنامه پنجم توسعه رسیدن به نرخ بیکاری هفت درصد در هدف‌گذاری‌ها مطرح شده، گفت: باید در راستای اهداف برنامه پنجم توسعه گام برداریم و حرکت‌های موثری داشته باشیم.
این مسئول ادامه داد: باید اطلاعات مهاجرت از روستا به شهر بررسی شود تا دریابیم که رشد در این زمینه به چه صورتی است البته با ایجاد امکانات  در روستاها هم اکنون تاحدودی مهاجرت معکوس را در این بخش شاهد هستیم و امیدواریم مهاجرت از روستاها به شهر در مازندران با رشد منفی روبه‌رو باشد.
 
* ایجاد شناسنامه برای آبادی‌های مازندران در سرشماری 90
رشیدی با اشاره به آمار امکانات روستاها و آبادی‌ها در مورد تشکیل شناسنامه آبادی‌ها یادآور شد: با استفاده از سرشماری امکانات هر آبادی برای دسترسی به آب، برق، تلفن، اینترنت، تلفن همراه، امکانات بهداشتی و درمانی و بازرگانی مشخص می‌شود و ما در نظر داریم تا شناسنامه آبادی‌ها برای برنامه‌ریزی بهتر برای آنها فراهم شود.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری مازندران با اعلام استفاده از تمام ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان‌ها در سرشماری اذعان داشت: در این امر آمار واحدهای مسکونی در دسترس و موجود نشان می‌دهد که واحدهای کسری ما در این بخش با توجه به مناطق جغرافیایی شهری و روستایی به چه صورت است و بر اساس خانوار تعداد واحدهای مورد نیاز اعلام می‌شود.
وی از شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها خواست تا ماموران سرشماری را جهت بهتر برگزار شدن این امر کلان کشوری و حصول نتایج خوب هدایت و راهنمایی کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول