اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران خبر داد:

اختصاص اعتبارات ساخت اردوگاه پژوهشی طلاب رودهن

خبرگزاری فارس: استاندار تهران از اختصاص اعتبارات فرهنگی این استان برای تکمیل مراحل احداث اردوگاه علمی، فرهنگی و پژوهشی طلاب رودهن خبر داد.

اختصاص اعتبارات ساخت اردوگاه پژوهشی طلاب رودهن
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مرتضی تمدن پیش از ظهر امروز در آیین آغاز عملیات احداث بزرگ‏ترین مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور که با حضور مرجع عالی‏قدر جهان تشیع حضرت آیت‏الله مکارم شیرازی، رئیس شورای حوزه‏های علمیه استان تهران، نماینده مردم شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه دماوند در مهرآباد رودهن برگزار شد، اظهار داشت: علاوه بر این، اعتبارات دیگری نیز به صورت سنواتی در سال‏های آینده به این امر اختصاص می‏یابد.
وی ادامه داد: خواسته ما از دیگر دستگاه‏های خدماتی، آماده‏سازی بسترهای لازم به منظور تسهیل در امور خدمات رسانی است تا مراحل ساخت و تکمیل این مجموعه ارزشمند با شتاب بیشتری همراه شود.
تمدن تصریح کرد: پیگیری، تشویق و ترغیب تمامی نهادهای خدماتی استان تهران در نشست شوراهای اداری و برنامه‏ریزی این استان برای همکاری مناسب با طرح بزرگ‏ترین مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور عملی می‏شود.
استاندار تهران با اشاره به حضور آیت‏الله مکارم شیرازی در مراسم آغاز عملیات احداث این مجموعه خاطرنشان کرد: نفس حضور این مرجع عالی‏قدر جهان تشیع و همچنین آغاز مراحل ساخت اردوگاهی برای حضور هر چه بیشتر روحانیت بی‏شک سبب خیرات و برکات بسیاری خواهد شد.
وی تصریح کرد: هستی، حیات، ممات، مشروعیت و دین ما در گرو عشق به امامت، ولایت، مرجعیت و روحانیت است.
تمدن، تهران را ام‏القرای جهان اسلام خواند و افزود: استان تهران قلب سرزمین‏های اسلامی، پایتخت کشور اسلامی ایران، ام‏القرا و مرکز اصلی تصمیم‏سازی در این زمینه است.
استاندار تهران تصریح کرد: بنابراین وجه غالب سرزمینی با این اهمیت ویژه باید مباحث فرهنگی باشد.
وی ادامه داد: بی‏توجهی به مسائل فرهنگی در استان تهران ایده‏ای برای ارائه باقی نخواهد گذاشت چراکه افتخار کشور اسلامی ما به معنویت و محتوای دین مبین اسلام است که توسعه آن جز در مقوله‏های فرهنگی متجلی نمی‏شود.
تمدن پیرامون مزایای احداث بزرگ‏ترین مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور در رودهن اظهار داشت: امروز کلنگ آغاز عملیات احداث بزرگ‏ترین مرکز مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور در منطقه‏ای حساس از استان تهران به زمین می‏خورد.
استاندار تهران تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم برای احداث مرکز علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب کشور از سوی مسئولان امر نیازمند قدردانی وافر است و این مرکز پرخیر و برکت در آینده بی‏شک به تاثیرگذارترین مجموعه فرهنگی تبدیل می‏شود.
وی ادامه داد: به شهادت تاریخ، ساخت حوزه‏های علمیه و به طبع آن حضور روحانیت در هر منطقه‏ای تاثیرگذاری والای فرهنگی را به دنبال داشته است.
تمدن با اشاره خطرات و تهدیدهای فرهنگی پیش‏روی استان تهران یادآور شد: امروز دشمن، فرهنگ غنی مردمان قلب تپنده جهان اسلام و پایتخت ایران اسلامی را هدف قرار داده است.
استاندار تهران تصریح کرد: از این رو بهترین، زیباترین و مناسب‏ترین برخورد با چنین هجمه عظیمی، استفاده از فرهنگ ناب و غنی اسلامی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول