اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی:

صنایع دستی بی‌نظیرترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: توجه به صنایع دستی در تمام زمینه‌ها بی‌نظیر‌ترین ظرفیت اشتغالزایی در کشور است که در تمام استان‌ها می‌تواند بسترسازی اشتغال جوانان باشد.

صنایع دستی بی‌نظیرترین ظرفیت اشتغالزایی را دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روح‌الله احمد‌زاده کرمانی ظهر امروز در مراسم رونمایی از اطلس گردشگری استان اردبیل طرح میراث فرهنگی در اردبیل اظهار داشت: در استان اردبیل 80 درصد از مصوبات سفر اول، دوم و سوم رئیس جمهور در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در این استان محقق شده و تعدادی نیز در حال بررسی و انجام است.
وی محور سفر‌های چهارم رئیس جمهور را  پیگیری موضوع اشتغال اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به این سیاست‌گذاری ما تلاش می‌کنیم تا با توسعه بخش‌های گردشگری و صنایع دستی بستر اشتغال مناسب برای جوانان و افراد گویای کار را فراهم کنیم.
این مسئول با ابراز خرسندی از رونمایی نخستین اطلس گردشگری جامع و کامل کشور در اردبیل خاطرنشان کرد: در این مجموعه تمام محور‌های گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریسم طبیعی تبیین و تشریح شده و اطلاعات دقیق در اختیار علاقمندان و گردشگران قرار گرفته است.
معاون رئیس جمهور گفت: با رونمایی از نخستین اطلس گردشگری در اردبیل قرار است در 31 استان دیگر کشور چنین مجموعه‌ای تهیه و در اختیار گردشگران به عنوان نقشه راه گردشگری قرار گیرد.
احمدزاده در ادامه اضافه کرد: در یک سیاست‌گذاری مهم و استراتژیک با هدف جذب گردشگر در استان اردبیل 5 هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری ایجاد شده و یا درحال انجام است که براساس آن عملیات اجرایی 37 پروژه اعم از کمپ مجتمع تفریحی رفاهی در حال انجام است.
وی در ادامه سخنان خود از رشد 300 درصدی حضور گردشگران خارجی در استان اردبیل ابراز خرسندی کرد و افزود: بیش از 8 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر به استان اردبیل وارد شده که ورود این تعداد گردشگر داخلی 25 درصد رشد نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود پیش‌بینی کرد؛ استان اردبیل با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر در رتبه‌بندی کشوری جذب گردشگر در سال‌های نه چندان دور جزو سه استان برتر کشور باشد.
احمدزاده به ظرفیت اشتغالزایی بخش صنایع دستی اشاره کرد و بیان داشت: راه‌اندازی 42 غرفه نمایش دستاوردهای استان اردبیل در حوزه صنایع دستی با 10 میلیارد تومان اعتبار فضایی بی‌نظیر است تا در این استان صنایع دستی بیشتر مورد حمایت قرار گرفته که این کار در سایر شهرستان ‌ها نظیر پارس‌آباد، سرعین و خلخال پیگیری می‌شود.
وی راه‌اندازی بازارچه‌های دایمی صنایع دستی را نیز مفید و سودمند توصیف کرد و اظهار داشت: در این زمینه اقدامات خوبی در شهر‌های با ترافیک گردشگری زیاد انجام شده است
معاون رئیس جمهور در ادامه بیان داشت: از سال 84 تاکنون رقم خوبی را در ثبت آثار ملموس و غیر ملموس معنوی شاهد هستیم به طوری که در میراث ملموس 30 هزار اثر استان به ثبت رسیده است.
احمدزاده گفت: در 6 سال گذشته 450 اثر میراث معنوی نیز به ثبت ملی رسیده که استان اردبیل سهم قابل توجهی در این ثبت داشته است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول