اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیة:

طلاب غیررسمی المصطفی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیة از فراهم آوردن مقدمات آزمون طلاب غیررسمی جامعة المصطفی العالمیة خبر داد و گفت: ثبت نام این آزمون که ساماندهی بزرگی محسوب می‌شود تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

طلاب غیررسمی المصطفی ساماندهی می‌شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد زارعان ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید جامعة المصطفی العالمیة که در تالار قدس مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی در بیش از 100 نمایندگی و مدرسه و مجموعه‌های وابسته به جامعة المصطفی العالمیة اظهار داشت: در سال تحصیلی گذشته نزدیک به یک هزار و 800 نفر وارد جامعة المصطفی العالمیة شدند که با توجه به پذیرش‌های جدید در نمایندگی‌های خارج به دو هزار و 500 نفر می‌رسد.
وی انجام دو آزمون بزرگ دکترا در اردیبهشت ماه امسال و آزمون ارشد در تیرماه گذشته را از دیگر فعالیت‌های آموزشی این مرکز دانست و ادامه داد: آزمون طلاب غیررسمی جامعة المصطفی العالمیة به برکت سفر رهبر انقلاب به قم و توصیه ایشان در حال پایه‌ریزی است.
معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیة تصریح کرد: ثبت نام این آزمون آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد که تاکنون 2 هزار نفر ثبت نام شده‌اند که به نوعی ساماندهی بزرگی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از 130 رشته علمی و گرایش در جامعة المصطفی العالمیة در سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود، گفت: بسیاری از این رشته‌ها دارای مجوز از نهادهای رسمی کشور بوده و برگزاری سطح سه و چهار و پنج نیز توسط شورای المصطفی تصویب شده و امسال به اجرا درمی‌آید.
زارعان با تاکید بر فعالیت‌های بین‌المللی جامعة المصطفی العالمیة خاطرنشان کرد: سیاست‌های آموزشی بیش از 40 کشور توسط معاونت آموزش آماده شده که طبق برنامه در شورای راهبردی مطرح می‌شود و از این طریق وضعیت خودمان را در پنج سال آینده در این کشورها به روشنی خواهیم دانست.
وی ابراز داشت: امروز 10 مدرسه پیوسته در جامعة المصطفی العالمیة فعالیت می‌کنند که با نظم بخشی در معاونت‌های مختلف و راه‌اندازی معاونت‌های آموزشی و فرهنگی و تنظیم برنامه‌های درسی به شکل بهتری پیش می‌رود.
معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیة، افزود: بیش از 15 مدرسه و واحد آموزشی تربیتی نیز به شکل مدارس همکار کار خود را آغاز کردند که در برخی از نقاط دنیا با جامعة المصطفی العالمیة همکاری دارند.
وی بیان کرد: در حال حاضر نزدیک 95 گروه علمی تربیتی در جامعة المصطفی العامیة مشغول فعالیت هستند که حضور بیش از دو هزار استاد و بیش از 500 نفر عضو گروه‌های علمی تربیتی در جامعة المصطفی العالمیة افتخار بزرگی است.
زارعان اظهار داشت: معاونت آموزشی ادعا می‌کند هر طلبه‌ای که امروز فارغ‌التحصیل می‌شود کمتر از دو هفته مدارک او صادر می‌شود که بر این اساس تاکنون بیش از دو هزار مدرک در سطوح مختلف صادر شده است.
وی نگارش پایان نامه در جامعة المصطفی العالمیة را از دیگر افتخارات المصطفی دانست و ابراز داشت: نزدیک به 3 هزار پایان‌نامه گنجینه ارزشمندی است که در جامعة المصطفی العالمیة شکل گرفته است و با نهادهای رسمی کشور نیز صحبت شده که پایان‌نامه‌ها در بانک‌های رسمی کشور قرار گیرد.
معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیة همچنین از اجرای برنامه سجا در جامعة المصطفی العالمیة خبر داد و عنوان کرد: این برنامه به صورت یکنواخت در تمامی واحدها انجام می‌گیرد و به نوعی تنظیم شده که آئین نامه‌های تصویب شده به صورت هوشمند اعمال شود.
وی خاطرنشان کرد: نسخه عربی آن در سوریه، لبنان و افغانستان انجام شده و عراق و پاکستان و هند در نوبت هستند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول