اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قم:

برای مقابله با خشکسالی نیازمند اعتبار هستیم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: در مواجهه با بحران کم‌آبی و خشکسالی نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم که با ابلاغ آن امکان ایجاد ظرفیت‌های جدید میسر می‌شود.

برای مقابله با خشکسالی نیازمند اعتبار هستیم
حسن ایزانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، در سخنانی با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در استان اظهار داشت: خشکسالی خسارت‌های سنگینی به سفره‌های آبی سطحی و تحت‌الارضی استان وارد کرده است.
وی ادامه داد: کاهش نزولات جوی در چند سال گذشته بر استمرار خشکسالی در استان و کاهش شدید منابع آبی تاثیرات فراوانی داشته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم دراین رابطه اقدام به ارائه راهکارهای اساسی به منظور رفع بحران کم‌آبی و تامین آب در روستاهای استان کرده است.
ایزانلو در راستای حوزه بهره‌برداری و آبرسانی به روستاها بیان داشت: در این زمینه آبرسانی به 56 روستا و 3 هزار خانواده روستایی توسط هفت تانکر با حجم 120 هزار لیتر صورت گرفته است.
وی بیان داشت: افزایش عمق 10 حلقه چاه، حفر هشت حلقه چاه جدید، خرید چاه‌های آب کشاورزان و افزودن آن به سیستم آبرسانی به منظور جبران کمبود آب، اصلاح و بازسازی شبکه توزیع به طول 75 کیلومتر، اجرا و بازسازی خط انتقال آب به طول 25 کیلومتر به منظور تامین آب شرب و جلوگیری از هدر رفت آب از اقدامات صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم نصب سیستم‌های کنترلی(تله‌متری) برای 30 نقطه روستایی و بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع آبرسانی سلفچگان همزمان با وارد شدن آب از سرشاخه‌های دز به قم را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با بحران کم‌آبی است.
ایزانلو در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: همزمان با وارد شدن آب از سرشاخه‌های دز به قم 50 روستای استان در بخش مرکزی، سلفچگان و کهک بهره‌مند شدند.
وی بخشی از بحران آب را مربوط به خود روستاها و عدم مدیریت صحیح آب عنوان کرد و گفت: مشترکان فصلینشین در فصل بهار و تابستان موجب افزایش مصرف آب میشوند و در این زمینه در قالب کارهای فرهنگی اقدامات و برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان‌مدت صورت گرفته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم خاطرنشان کرد: برخورد با متخلفان انشعابات غیرمجاز و جیره‌بندی آب در ساعات اوج مصرف به صورت مقطعی اقدامات صورت گرفته در مقابل بحران کمبود آب است.

*50 درصد روستاهای استان دچار بحران آب هستند
ایزانلو اذعان داشت: در حال حاضر 50 درصد روستاهای استان دچار بحران آب شده است که 55 روستای بخش خلجستان را شامل میشود.
وی همچنین با اشاره به وضعیت بارندگی در استان تصریح کرد: اگر وضعیت بارندگی در استان به همین منوال ادامه داشته باشد، بر تعداد روستاهای بحران‌زده افزوده میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: در حال حاضر نیازمند تخصیص اعتبارات هستیم که با ابلاغ آن امکان ایجاد ظرفیت‌های جدید با اجرای حفر چاه، پایان یافتن فازهای بعدی سرشاخه‌های دز و ... میسر می‌شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول