اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان شمالی خبر داد:

بازدید روزانه 20 هزار نفر از نمایشگاه اکو

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی از بازدید روزانه قریب به 20 هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو خبر داد.

بازدید روزانه 20  هزار نفر از  نمایشگاه اکو
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، برپایی این رویداد بزرگ را با انگیزه الهی عنوان کرد و گفت: با برپایی این نمایشگاه یکی از اهداف مهم در معرفی و توسعه صنایع دستی خراسان شمالی تحقق یافت.
وی افزود: امروز بازار صنایع دستی ما را چینی‌ها گرفته‌اند، از این رو ایجاد نمایشگاه بهترین راه برای در دست گرفتن بازار و جلوگیری از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با بیان اینکه اراده مردم و نیت الهی سبب شد تا این کار بزرگ برای این استان رقم بخورد، تصریح کرد: با انجام این کار بزرگ، خراسان شمالی به عنوان قطعه‌ای از کشور زیبای ایران امروز در کنار سایر استان‌های بزرگ قرار گرفته است.
 
* دستگاه‌ها صنایع دستی هدیه بدهند
استاندار خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه دستگاه‌ها برای اهدای هدیه صرفاً باید صنایع دستی استان را هدیه بدهند، افزود: بر همین اساس هدیه دادن پتو در ادارات استان ممنوع بوده و برای تهیه هدیه از هنرهای دستی استان استفاده کنند.
وی با اشاره به تنوع صنایع دستی استان اظهار داشت: هم‌اکنون 45 رشته صنایع دستی در خراسان شمالی فعال بوده و این حاکی از غنای صنایع دستی این خطه است.
شفقت با اشاره به اینکه اثرات برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در سال‌های آینده برای استان روشن خواهد شد، با برپایی این نمایشگاه در خراسان شمالی، مردم استان به خودباوری و خوداتکایی رسیده و با این رویکرد باید گام‌های بلندی برای توسعه استان برداشته شود.
وی تصریح کرد: البته ظرفیت صنایع دستی استان در کنار سایر ظرفیت‌ها خصوصاً کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد تا توسعه استان محقق شود.
استاندار خراسان شمالی همچنین برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان را گامی بلند در معرفی خراسان شمالی در سطح دنیا عنوان کرد و گفت: با فعالیت دبیرخانه دائمی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و برپایی این نمایشگاه در سال‌های آینده نیز شاهد رشد و توسعه استان در بخش‌های مختلف به ویژه صنایع دستی خواهیم بود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول