اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه فرهنگی اکو:

کشورهای اکو کهن‌ترین تمدن‌های جهان را دارند

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه فرهنگی اکو گفت: کشورهای عضو سازمان‌ همکاری‌های اکو کهن‌ترین تمدن‌های جهان را دارند.

کشورهای اکو کهن‌ترین تمدن‌های جهان را دارند
حجت‌الله ایوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، با اشاره به قرابت فرهنگی کشورهای عضو اکو اظهار داشت: این کشورها چه از لحاظ گویش و چه از لحاظ آداب و رسوم، به هم نزدیک بوده و این قرابت فرهنگی فرصتی برای توسعه و تعمیق هرچه بیشتر همکاری‌ها است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در بجنورد افزود: اینکه هنرمندان کشورهای عضو و سفرا در یک فضای خوب و زیبا در کنار هم جمع شده و وقتی مشاهده کرده که تمام عناصر صنایع دستی کشورهای عضو اکو با یکدیگر مشابهت داشته و از نظر فرهنگی نزدیک هستند، طبیعتاً یک فضای همدلی و تعمیق روابط به وجود می‌آید.
ایوبی با اشاره به میزبانی خراسان شمالی برای برپایی این نمایشگاه اظهار داشت: نقش فرش‌ها، هنرهای دستی و همچنین آوای خوش موسیقی این خطه را مردمان ایران به خوبی می‌شناسند
وی از خراسان شمالی به عنوان نماد همدلی و همگرایی فرهنگی کشورهای عضو اکو عنوان کرد و افزود: همزیستی مسالمت آمیز اقوام مختلف در این استان که به عنوان گنجینه فرهنگ‌ها مطرح بوده، حاکی از رشد فرهنگی خراسان شمالی است.
رئیس موسسه فرهنگی اکو، با بیان اینکه دبیرخانه این نمایشگاه در خراسان شمالی فعال شده است، گفت: بر همین اساس این نمایشگاه همه ساله در این استان برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: کشورهای عضو اکو یک سال فرصت داشته تا هنرمندان صنایع دستی کشور خود را برای حضور در این نمایشگاه انتخاب کنند.
ایوبی خاطرنشان کرد: بدون شک پشتوانه برگزاری این نمایشگاه مدیون پشتیبانی‌های مسئولان و مردم خراسان شمالی بوده، استانی که مهمان‌نواز، هنرمند، گشاده رو و فرهنگی هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول