اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی خراسان رضوی:

78 درصد از جرائم خراسان رضوی در مشهد اتفاق میافتد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی گفت: 78 درصد از جرائم استان در شهر مشهد اتفاق می‌افتد که این امر به دلایل مختلفی از جمله وجود حجم بالای زائران، مسافران و همچنین مجاوران بستگی دارد.

78 درصد از جرائم خراسان رضوی در مشهد اتفاق میافتد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهمن امیری‌مقدم ظهر امروز در گزارش فرماندهی نیروی انتظامی در جمع نمایندگان استان خراسان رضوی با تأیید این خبر، اظهار داشت: امنیت وظیفه همه است و همه باید در آن دخیل باشند، رویکرد نیروی انتظامی استان نیز تعامل با همه بخش‌هاست و انتظار از نمایندگان استان وجود تعامل با نیروی انتظامی است همچنین امکانات موجود در دست نیروی انتظامی جوابگوی مسائل استان نیست.
وی با اشاره به اینکه پارک‌های مشهد وضعیت خوبی ندارند، افزود: طرح‌هایی را برای حل مشکلات پارک‌های مشهد انجام داده‌ایم که در یکی از این طرح‌ها 95 نفر دستگیر شدند که همه چیز همراه خود داشتند همچنین همه شهرهای استان به‌ویژه شهر مشهد را تقویت نیرو کرده‌ایم.
سردار امیری‌مقدم به جمع‌آوری 20 هزار ماهواره و انهدام چند باند عاملان مشروبات و کشف حدود 80 هزار تن مشروبات داخلی و خارجی در شش ماهه سال جاری اشاره و تصریح کرد: همچنین در شش ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 5 تن مواد مخدر کشفیات داشتیم که فقط یک تن آن هروئین بوده است و همچنین در خواف حدود 385 کیلو تریاک کشف شد که منجر به درگیری نیز شده است و در نیشابور نیز دستگیری‌های خوبی داشتیم.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت خوب شهرهای استان به‌ویژه در جنوب استان، خاطرنشان کرد: در بحث سرقت افزایشی در سطح استان داریم که ناشی از مشکلات اقتصادی مردم است به‌ویژه مسائل مربوط به کارگری و کشاورزی که زنگ خطری است برای امنیت است.
وی افزود: بر اساس آمار حدود 12 هزار نفر کارگر از کارخانه‌ها بیرون آمده‌اند و این در حالی است که مباحث مربوط به بیکاری و اشتغال در دستور کار است و در جلسه‌ای که با استاندار داشتیم گفتیم که اگر بتوانیم همین اشتغال را حفظ کنیم کار بزرگی انجام داده‌ایم به دلیل آنکه عوارض ناشی از بیکاری به ایجاد ناامنی باز می‌گردد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به یارانه‌ای که دولت به دست مردم می‌دهد و گرانی که در سطح جامعه وجود دارد، مردم معترض هستند و اثرات آن را نیروی انتظامی می‌بیند و اگر بخواهد این وضع ادامه پیدا کند، با بخش پایین جامعه به مشکل بر می‌خوریم.
سردار امیری‌مقدم به بحث ترافیک اشاره و تصریح کرد: باید ارگان‌هایی مانند شهرداری و راه با نیروی انتظامی در مسایل ترافیکی تعامل داشته باشند تا بتوان این معضل را نیز حل کرد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به طرح آزمایش سازمانی در نیروی انتظامی افزود: برای احداث کلانتری و پاسگاه به‌ویژه در شهرهای جدید باید فرمانداری‌ها و نمایندگان استان برای تأمین بودجه کمک کنند و همچنین ما نیز آمار را باید صادقانه بدهیم.
وی به طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی شهر مشهد اشاره کرد و افزود: همچنین یکی دیگر از کارهای نیروی انتظامی ناامن‌کردن شهرها برای مجرمین است و به مأموران نیروی انتظامی اجازه تیر را برای مبارزه با اراذل اوباش داده‌ایم، هرچند در این مدت نیز در این مورد هیچ گونه کوتاهی نداشتیم ولی هدف ما شکستن ابهت اراذل اوباش در محلات است.
همچنین در این جلسه نمایندگان استان به ارائه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول