اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی خبر داد:

رشد 100 درصدی ‌پذیرش دانش‌پژوه در مؤسسه امام خمینی

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی از رشد 100 درصدی آمار پذیرش دانش‌پژوه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد.

رشد 100 درصدی ‌پذیرش دانش‌پژوه در مؤسسه امام خمینی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی چهارشنبه شب در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) که در سالن همایش مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به شرایط دوران کنونی اظهار داشت: امیدوارم خداوند بیش از گذشته به ما توفیق دهد تا با تعلیم و تعلم افزون‌تر بتوانیم به رسالت الهی به ویژه در عصر کنونی عمل کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد هستیم موج بیداری اسلامی فضای جدیدی را برای ایفای نقش ما گشوده و این امر می‌تواند برای دست‌اندرکاران برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌پژوهان مشوقی باشد.
معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: علاوه بر اهمیت مسائل اخلاقی در جنگ نرم به سلاح علمی نیاز داریم که باید خود را به آن مجهز کنیم.
وی با اشاره به برخی از برنامه‌های آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: آسیب‌شناسی در فعالیت‌ها یکی از برنامه‌های اساسی بوده که در راستای ایجاد شرایط مناسب تحصیل دانش‌آموختگان صورت می‌گیرد.
حسینی خاطرنشان کرد: شورای پایان‌نامه‌ها در دوره کارشناسی ارشد و دکترا به منظور تخصصی‌ کردن و تسریع در روند ارزیابی در تمام گروه‌های علمی در چهار گروه و بخش شورا ایجاد شده است.
وی با اشاره به آزمون جامع اذعان داشت: این آزمون آسیب‌شناسی و فعالیت‌های مقدماتی صورت گرفت تا برخی از دغدغه‌های دانش‌پژوهان در این حیطه برطرف شود.
معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه اکنون دوره دکترا در تمام رشته‌ها به جز عرفان برگزار شده است، گفت: تقویت گروه‌ها در گرو عضو هیئت علمی توانمند است تا آموزش و پژوهش بتواند به وظایف خودش عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: درصدد تاسیس رشته فلسفه هنر در مقطع کارشناسی ارشد هستیم تا بتوانیم در سال‌های آینده در این رشته به پذیرش دانش‌پژوه بپردازیم.
حسینی آموزش زبان را از دیگر آسیب‌ها ذکر و تصریح کرد: گروه زبان در دو بخش عربی و انگلیسی شکل گرفت و برنامه تحول زبانی از امسال تدوین شد.
وی به الزامی شدن دروس فقه و اصول اشاره کرد و افزود: دروس دانشگاهی و علوم انسانی به عنوان مقدمه برای بیان دیدگاه اسلام است و در صورت ضعیف بودن تحصیلات حوزوی نمی‌توانیم به دفاع از نگرش‌های اسلام بپردازیم.
معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از ماهیت حوزوی برخوردار است، بیان داشت: مقام معظم رهبری در بازدید از این مؤسسه تاکید کردند تا رشته و گروه فقه و اصول تاسیس شود.
وی ادامه داد: بیش از 100 کلاس درسی فقه و اصول شامل درس سطح و خارج با استادان ممتاز از جمله آیت‌الله مؤمن و آیت‌الله استادی برگزار می‌شود.
حسینی با تاکید بر نظم دانش‌پژوهان در شرکت در کلاس‌ها گفت: لازم است از کلاس‌های برگزار شده نهایت استفاده صورت گیرد چراکه کلاس‌ از حرمت‌ و قداست برخوردار است.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: مؤسسه امام خمینی(ره) می‌تواند الگویی برای تحول حوزه‌های علمیه باشد.
معاون آموزشی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از رشد 100 درصدی آمار پذیرش در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: 2 هزار و 685 نفر امسال داوطلب شرکت در آزمون مؤسسه بودند که از این تعداد 488 نفر در دو بخش حضوری و نیمه حضوری پذیرش شدند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل ایام تبلیغ در ماه‌های محرم و صفر برای طلاب مستعد سال تحصیلی موسسه زودتر آغاز شد.
حسینی یادآور شد: سال گذشته مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در اصفهان و اردبیل شعبه داشت و احتمال دارد امسال در کرمان و تهران شعبه و واحد آموزشی مؤسسه دایر شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول