اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فیلم سینمایی "نازگل " در سربیشه رونمایی شد

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی ناز گل دختر عشایر در شهرستان سربیشه رونمایی شد.

فیلم سینمایی "نازگل " در سربیشه رونمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی ناز گل دختر عشایر چهارشنبه‌شب در رونمایی از اثرش گفت: پرداختن به فرهنگ و سنن غنی این منطقه تنها کشش عمیقی بود که مرا متقاعد کرد که فیلم سینمایی ناز گل دختر عشایر را بسازم.
هادی صباغ‌زاده افزود: این فیلم روایت دختری رنج کشیده است که قربانی رسومات غلط قومی شده و علی‌رغم منسوخ شدن این آداب سایه خود را بر عشایر افکنده و دختران را به کام سرنوشتی دردناک می‌کشاند.
وی تصریح کرد: در این داستان ساختارشکنی انجام نشده بلکه به ارزش‌های منسوب و قالب‌های اجتماعی آن توجه شده است.
نویسنده و کارگردان فیلم سینمایی ناز گل دختر عشایر افزود: این فیلم نخستین فیلم داستانی استان است که با هدف توجه به فرهنگ غنی عشایری و بیان گوشه‌هایی از فرهنگ و آداب و رسوم این قشر و همچنین انتقاد از بعضی از سنت‌های اشتباه رایج در بین آنها تولید شده است.
صباغ‌زاده تصریح کرد: در این فیلم داستانی حدودا 16 بازیگر در نقش‌های اصلی و 25 بازیگر در نقش‌های دیگر ایفا نقش داشتند.
وی افزود: این فیلم در شهرستان سربیشه و دشت علی‌آباد و در ایل بهلول ضبط شده است.
فرماندار شهرستان سربیشه نیز گفت: خراسان جنوبی به طور اعم و شهرستان سربیشه به طور اخص هنرمندان خوب و با ذوقی در تمامی ابعاد به ویژه در بخش هنر هفتم دارند که می‌توانند با خودباوری در سطح کشور افتخارآفرین باشند.
غلامرضا حسین‌پور در مورد تأثیر اثر هنری سینمایی محلی و بومی تصریح کرد: اثرگذاری این فیلم و فیلم‌هایی از این قبیل فراسوی تصورات است چرا که مدت‌ها مطالعه و کارهای کارشناسی بر آنها حاکم شده و سبب شده هنر سینما هنر فراموش نشدنی باشد و ماندگاری در اذهان عموم نتیجه نمایش و تهیه اینگونه اثرات سینمایی است به ویژه برای مناطق مرزی و عشایری و باید این فعالیت‌ها مستمر در ابعاد مختلف صورت پذیرد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول