اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فریبی که جهان را تغییر داد- 21

حوادث 11سپتامبر بازی از پیش طراحی‌شده غرب

خبرگزاری فارس: بسیاری از تحلیلگران سیاسی جهان تاکید می‌کنند، حوادث 11سپتامبر در واقع تلاشی از سوی آمریکا برای توجیه گرایشات استعماری و تحمیل حاکمیتش بر جهان بود.

حوادث 11سپتامبر بازی از پیش طراحی‌شده غرب
به گزارش خبرنگار فارس در صنعا، پس از گذشت بیش از 10 سال از حوادث 11سپتامبر که تغییراتی ریشه‌ای و اساسی در سیاست‌های بین المللی و نظام جهانی ایجاد کرد و بازتاب‌های منفی بر کشورهای پیشرفته گذاشت، هم اکنون اکثر قریب به اتفاق تحلیلگران سیاسی جهان بر این باورند که حوادث 11سپتامبر چیزی جز یک بازی از پیش طراحی شده نبود.

این تحلیلگران بر این باورند، حوادث 11 سپتامبر در واقع تلاشی از سوی آمریکا برای توجیه گرایشات استعماری و تحمیل حاکمیتش بر جهان بود.

"اسامه ناصر"، روزنامه‌نگار یمنی در این‌باره می‌گوید که این حادثه بمثابه اعلان جنگ صلیبی علیه اسلام بود، با این‌که اسلام از این اتهام مبراست.

وی می‌افزاید: تروریسم ساخته و پرداخته آمریکاست و بسیاری از رهبران رژیم‌های عربی از القاعده برای حفظ کرسی حکومت خود استفاده کردند.

یمن نیز همچون دیگر کشورهای جهان از بعد سیاسی و اقتصادی به دلیل تشدید فعالیت‌ها و عملیات‌های تروریستی در آن آسیب بسیار دید،‌ بویژه آن‌که آمریکا یمن را پس از افغانستان متهم به تروریسم می‌کند، درحالی‌که یمنی‌ها می‌گویند، اصلا القاعده‌ای در این کشور وجود ندارد.

"مجیب قاضی" روزنامه‌نگار و فعال یمنی می‌گوید، آن‌چه درباره القاعده در یمن گفته می‌شود، صرفا یک اتهام دروغین است.

وی می‌افزاید: درست است که در یمن حملات تروریستی بسیاری صورت می‌گیرد، اما تمام این حملات به دستور آل سعود و رژیم صالح صورت می‌گیرد تا صالح را در راس قدرت در یمن باقی نگهدارد و آتش انقلاب یمن را خاموش کند.

از سوی دیگر "عزالدین"، شهروند یمنی این سوال را مطرح می‌کند که چرا آنچه در نروژ اتفاق می‌افتد، حادثه تروریستی تلقی نمی‌شود، چرا همیشه اسلام را به تروریسم بودن متهم می‌کنند.

اما "فوزی باسم"، دیگر شهروند یمنی می‌گوید: کشورهای عربی و اسلامی امروز آگاه و بیدار هستند و دوست و دشمن را به خوبی از یکدیگر بازمی‌شناسد، افزون بر این‌که بیداری اسلامی همچنان با تمام قدرت در منطقه در جریان است و پایه‌های حاکمیت آمریکا و اسرائیل و متحدان عربش را به لرزه خواهد انداخت.

انتهای پیام/++
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول