اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس ‌جمهور در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کرد

ورود 4 میلیون گردشگر خارجی به کشور/ ثبت 30 هزار اثر ملموس‌

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آمار گردشگران خارجی کشورمان تا پایان امسال به 4 میلیون نفر می‌رسد.

ورود 4 میلیون گردشگر خارجی به کشور/ ثبت 30 هزار اثر ملموس‌
روح‌الله احمدزاده در جریان بازدید از ابنیه‌های تاریخی اردبیل در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: براساس ارزیابی‌های انجام شده در نیمه اول امسال میزان حضور گردشگران داخلی در نقاط مختلف کشور از یک رشد 210 درصدی برخوردار بوده به طوری که استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و مازندران و گیلان از حیث ورود گردشگر جزو استان‌های برتر کشور بودند.
وی اضافه کرد: از حیث ورود گردشگر و مدت زمان اقامت براساس ارزیابی‌های انجام شده استان اردبیل جز 6 استان برتر کشور است که انتظار می‌رود این ظرفیت روز به روز بهتر شده و تقویت شود.
این مسئول در مورد ورود گردشگران خارجی نیز گفت: امسال روند رو به رشدی را در این زمینه شاهد هستیم به طوری که آمار و ارقام امسال نسبت به سال قبل که حدود 3 میلیون و 120 هزار نفر بوده است رو به افزایش و ارتقاست.
احمدزاده خاطرنشان کرد: در حالی که متوسط جهانی ورود گردشگران خارجی در سال‌های اخیر رو به کاهش گذاشته است و میانگین آن 3.6 درصد را نشان می‌دهد متوسط رشد سالانه گردشگر خارجی در کشورمان سالانه 13 درصد است که این رقم قابل قیاس با متوسط جهانی نیست.
وی گفت: ما در استان اردبیل امسال شاهد ورود 8 میلیون گردشگر داخلی و 80 هزار گردشگر خارجی بودیم در حالی که در نیمه دوم سال نیز با ورود مسافران و گردشگران داخلی و خارجی این رقم قابل افزایش است.
معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حالی که در استان اردبیل 220 مرکز اقامتی با 15 هزار تخت اقامتی وجود دارد یک روند رو به رشد در توسعه سرمایه‌گذاری‌ها به ویژه ارتقای زیرساخت‌ها را در این استان شاهد هستیم که روند مطلوب و قابل قبولی است.
احمدزاده اذعان داشت: هم‌اکنون 5 هزار میلیارد ریال در بخش زیرساخت‌ها در اجرای پروژه‌های گردشگری در این استان در حال سرمایه‌گذاری است به طوری که 37 پروژه مهم گردشگری در این سامان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های فراوان تاریخی و ظرفیت خوب توریسم طبیعی و اکوتوریسم پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده این استان جز برترین و شایسته‌ترین استان‌های کشور در جذب گردشگر داخلی و خارجی باشیم.
 
* 30 هزار اثر ملموس به ثبت رسیده است
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در آغاز دولت نهم میراث فرهنگی اقدام به شناسایی، ثبت و ایجاد یک مجموعه منظم و جامع از فهرست قابل ثبت و ضبط ملی کرده است.
احمدزاده ادامه داد: در آغاز دولت نهم 11 هزار اثر به ثبت ملی رسیده بود به طوری که این عدد در ارتباط با آثار میراث ملموس هم اکنون به بیش از 30 هزار اثر رسیده است که نشان می‌دهد دولت عزم جدی در شناسایی، ثبت و ضبط آثار ملی دارد.
وی در مورد ثبت آثار منقول و غیرملموس نیز بیان داشت: بالغ بر 440 اثر در دوران خدمتگزاری دولت نهم و دهم به ثبت ملی رسیده که علامت خوبی از اهتمام دولت در زمینه ایجاد یک فهرست جامع و حفظ و احیای آثار و مواریث ملی کشورمان دارد.
این مسئول افزود: در استان اردبیل نیز همسو با این سیاست تاکنون هزار اثر تاریخی و باستانی و معنوی ثبت ملی شده که از این لحاظ این خطه جزو 10 استان اول کشور است.
احمدزاده از ثبت 6 اثر استان اردبیل در بین آثار معنوی خبر داد و گفت: برای نخستین بار یک اثر از این خطه در فهرست آثار جهانی و تائید شده یونسکو قرار گرفت که در ماه‌های گذشته با حضور رئیس‌جمهور شاهد ثبت جهانی این اثر به یاد ماندنی بودیم.
وی در پایان سخنان خود توسعه بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی را از اولویت‌های دولت اعلام کرد و گفت: معاونت میراث فرهنگی پیگیر این موضوع است تا حرایم فرهنگی و تاریخی مربوط به این اثر جهانی احیا، مرمت و بهسازی شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول