اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کلیبر و هوراند در مجلس خواستار شد:

صرف 80 درصد اعتبارات گردشگری آذربایجان شرقی در کلیبر

خبرگزاری فارس: نماینده کلیبر و هوراند در مجلس خواستار صرف 80 درصد اعتبارات حوزه گردشگری استان در شهرستان کلیبر به دلیل بی‌نظیر بودن امکانات آن در رونق صنعت گردشگری ‌شد.‌

صرف 80 درصد اعتبارات گردشگری آذربایجان شرقی در کلیبر
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از واحد ارتباطات رسانه‌ای دفتر ارتباطات مردمی این نماینده مجلس، ارسلان فتحی‌پور  در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کلیبر افزود: مجتمع‌های گردشگری باید در چند نقطه شهرستان ایجاد شود تا گردشگران محدود به یک مکان نباشند.
وی همچنین خواستار ارائه تسهیلات به اهالی روستاها برای ایجاد اقامتگاه‌های مسافران در مسیر و واگذاری اماکن گردشگری به بخش خصوصی برای اشتغالزایی مردم و ایجاد درآمد برای شهرستان شد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری در تمام کشور با تاکید فراوان روبه‌روست اما با توجه به بکر بودن و ظرفیت‌های بالای منطقه ارسباران، از کسانی که برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه سرمایه‌گذاری کنند، به شکل ویژه‌ای حمایت به عمل خواهد آمد.
نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی، یکی از موثرترین و کارآمد‌ترین ابزارهای توسعه پایدار در مناطقی مانند ارسباران را توجه جدی‌تر به مقوله گردشگری و صنعت توریسم عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه پایدار در دنیای امروز راه‌های جدیدی را طلب می‌کند و صنعت گردشگری با اینکه در دنیا از سابقه طولانی برخوردار است، ولی هنوز در کشور ما نوپا و در حال رشد محسوب می‌شود و جای کار بسیار دارد.
به گفته فتحی‌پور، وجود گونه‌های منحصر به فرد گیاهی و جانوری در منطقه ارسباران، این منطقه را به جاذبه بی‌مثالی برای علاقه‌مندان به طبیعت تبدیل کرده است و در صورت وجود برخی امکانات و زیرساخت‌های گردشگری، ضمن حفظ سلامت و بقای طبیعی منطقه و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی، شاهد حضور تعداد بیشتری از گردشگران علاقه‌مند در این منطقه خواهیم بود.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در چنین منطقه‌ای که دارای ظرفیت‌‌های فراوان طبیعی و انسانی است، به طور قطع سودآور نیز خواهد بود و در بلندمدت باعث آشنایی مردم سایر مناطق کشور و دیگر نقاط جهان با جاذبه‌های خدادادی ارسباران خواهد شد.
فتحی‌پور از همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های نقاط مختلف استان از جمله ارسباران تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد این اقدامات در آینده نه چندان دور به معرفی و توسعه استان و کشور عزیزمان منتهی شود.
علی اصغرپور فرماندار کلیبر نیز به وجود جنگل‌ها، مراتع و منابع زیرزمینی و تاریخی به عنوان مزیت‌ها و ظرفیت‌های افق توسعه در صنعت گردشگری کلیبر اشاره کرده و گفت: امروزه زیرساخت‌های ایجاد شده و امکانات موجود قدرت پاسخگویی به خیل جمعیت گردشگران و مسافران شهرستان را ندارد و وضعیت موجود مطلوب شهرستان نیست.
وی تصریح کرد: در طرح تفصیلی باید پکیج کاملی پیش‌بینی و ارائه شود که بر اساس افق سالیان آتی با نگرش کلان هم اهداف سرمایه‌گذار عمده، هم اشتیاق مردم برای فعالیت و هم حفظ منابع ملی با عنایت به منطقه نمونه گردشگری بودن مدنظر قرار گیرد.
در این جلسه علی قهرمانی، معاون سرمایه‌گذاری و طرح‌های سازمان میراث فرهنگی استان از مکان‌یابی و احداث کمپ‌های موقت در مسیر کلیبر تا آینالو ظرف سال‌جاری خبر داده و قابلیت‌های شهرستان را در حوزه گردشگری فراملّی ارزیابی کرد.
وی گفت: انجام کلیه طرح‌های سازمان در آینده مطابق طرح جامع و طرح تفصیلی خواهد بود و در مناطقی سرمایه‌گذاری خواهد شد که توجیه فنی داشته و مشکل زیرساختی نداشته باشد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول