اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کرج تأکید کرد:

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کرج

خبرگزاری فارس: شهردار کرج گفت: جذب سرمایه‌گذاران خارجی اهرم مهمی برای تکمیل چرخه اقتصاد شهری است.

ضرورت جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کرج
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری این شهرستان، سیدعلی آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: توسعه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش‌های گوناگون اقتصادی است که این مهم در مجموعه امور شهری منجر به تأمین نیازهای مالی پروژه‌های تعریف شده است.
وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی از جمله روش‌های مهم تأمین منابع مالی است، اظهار داشت: در سرمایه‌گذاری خارجی عواملی چون سرمایه، تکنولوژی و سیستم‌های مدیریت مورد تأکید است.
آقازاده با بیان اینکه کلانشهر کرج و مرکز استان البرز 17 هکتار وسعت و نزدیک به 13 هکتار حریم دارد، افزود: وجود اقلیم مطلوب، دسترسی به استان‌های شمالی، نزدیکی به پایتخت، کانون‌های علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی و افزایش ساخت و سازها به رغم به وجود آوردن برخی مسائل شهری فرصت‌های بی‌شماری را نیز برای این کلانشهر فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: کرج در چشم انداز سیاست‌های اجرایی تدوین شده و مأموریت‌های راهبردی، مشروط بر برنامه‌ریزی صحیح و کاربردی این کلانشهر را به سوی عمران و آبادانی هر چه بیشتر سوق می‌دهد.
آقازاده ظرفیت و پویایی شهر کرج را مثبت ارزیابی کرد و با تاکید بر ایجاد زمینه‌های توسعه پایدار موافق با محیط زیست شهری اظهار داشت: کرج در سایه مشارکت همه جانبه شهروندان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی با ارائه الگوهای مناسب به شهری آرمانی مبدل خواهد شد.
آقازاده درباره پروژه‌های شهرداری کرج به منظور جلب مشارکت‌های سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عنوان کرد: پروژه‌هایی چون ساماندهی محدوده تپه مرادآب و دنباله رودخانه کرج، احداث مجتمع تجاری، اداری و فرهنگی میدان شهدا، احداث مرکز جامع پزشکی و خدماتی نیایش کرج، احداث مجموعه فرهنگی، تفریحی و تجاری عظیمیه، پارکینگ طبقاتی باغ خانواده و مطهری از جمله پروژه‌های در دست اقدام شهرداری برای جلب مشارکت است.
وی از سایت گردشگری بیجی، مجتمع تجاری خدماتی خیابان برزنت و ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک از پروژه‌های در دست بررسی برای جلب مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی یاد کرد.
آقازاده در توضیح قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی عنوان کرد: از سال 1334، قانون جلب و حمایت سرمایه‌های خارجی، چارچوب قانونی سرمایه‌گذاری خارجی در ایران بوده است.
این مسئول افزود: در راستای انجام اصلاحات در ساختار اقتصادی کشور، مجلس ایران طرح قانون جدید سرمایه‌گذاری خارجی با عنوان قانون تشویق و حمایت سرمایه‌گذاری خارجی را پیشنهاد کرد که نهایتا در سال 1381 به تصویب رسید.
شهردار کرج گسترش حوزه فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی از جمله امکان‌پذیر شدن سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها را به عنوان یکی از پیشرفت‌های حاصل از قانون جدید در حوزه سرمایه‌گذاری‌های خارجی ذکر و بیان کرد: شهرداری کرج نیز مستعد جذب سرمایه سرمایه‌گذاران خارجی است.
آقازاده امکان جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه خارجی در کلانشهر کرج را یادآور شد و گفت: این میزان دلار سرمایه خارجی در قالب تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر سرمایه‌گذاری در خطوط دو و سه قطار شهری کرج فراهم شده است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول