اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل اکو:

تشکیل بازار مشترک اکو ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو تشکیل بازار مشترک اکو را ضروری عنوان کرد.

تشکیل بازار مشترک اکو ضرورت دارد
محمدیحیی معروفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه تشکیل بازار مشترک اکو موجب تعمیق بیشتر روابط کشورهای عضو اکو می‌شود، اظهار داشت: برای تشکیل این بازار اعضای اکو باید حداکثر تا چهار سال آینده تفاهمنامه‌هایی را به امضا برسانند.
وی تشکیل بازار مشترک اکو را در رشد فعالیت‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو با اهمیت خواند و افزود: این همکاری‌ها در بخش‌های توسعه کشورهای عضو شامل راه‌سازی و همچنین خطوط ریلی و هوایی نیز می‌تواند در دستور کار قرار بگیرد.
معروفی در عین حال تشکیل بازار مشترک بین کشورهای عضو را نیازمند تصویب در مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو برشمرد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس باید برای تشکیل این بازار نیمی از مجالس کشورهای عضو این موضوع را تصویب کنند.
به گفته دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان و قرقیزستان از جمله کشورهای عضو بوده که در حال بررسی ایجاد این بازارها در این کشورها هستند.
وی با تاکید بر اهمیت تشکیل این بازار برای گسترش و تعمیق همکاری‌های همه جانبه کشورهای عضو به ویژه در حوزه بازار و اقتصاد، اظهار امیدواری کرد تا سایر کشورهای عضو نیز ضمن بررسی و تصویب زمینه‌های گسترش روابط را فراهم کنند.
پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، افغانستان، آذربایجان، قرقیزستان، ترکمنستان، قزاقستان و جمهوری اسلامی ایران عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو اکو هستند.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول