اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:

رئیس جمهور باید مشایی و جهرمی را کنار بگذارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ‌خبری موثقی به من رسیده که رئیس دفتر رئیس جمهور از امیر حسین خسروی که بیشترین نقش را در‌ اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی داشته حمایت‌اعلام کرده است.‌

رئیس جمهور باید مشایی و جهرمی را کنار بگذارد
عوض حیدرپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مقصران و مدیرانی که در اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی اخیر کشور کوتاهی کرده‌اند باید استعفای خود را به زودی اعلام کنند، اظهار داشت: وزیر اقتصاد و دارایی ، سرپرستی بانک صادرات در خوزستان و رئیس شعبه‌ای که در کارخانه فولاد مستقر بوده را برکنار کرده است.
وی در ادامه افزود: رئیس دفتر رئیس جمهور از جمله افرادی بوده است که از این اختلاسگران پشتیبانی می‌کرده و در صورت برکناری این افراد ، این فرد نیز باید از سوی شخص رئیس جمهور برکنار شود.
نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: تاکنون در کشور ما مرسوم نبوده که در صورت بروز چنین مشکلاتی مدیران و مقصران مسئله استعفای خود را اعلام کنند و اگر این روند در این مورد هم تکرار شود مسئولان موظف به برکناری خاطیان موضوع هستند.
وی تصریح کرد: به عنوان یک نماینده مجلس خجالت می‌کشم که چنین اختلاس بزرگی در کشور رخ داده است.
حیدرپور با اشاره به اینکه آقای احمدی‌نژاد اگر مدافع عدالت هستند باید جهرمی مدیرعامل بانک صادرات و رئیس دفتر خود را کنار بگذار تصریح کرد: نباید با پاک کردن صورت مسئله خط بطلان روی چنین مشکلاتی کشید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: مجلس نیز به دنبال پیگیری این موضوع از وزیر امور اقتصاد و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر اطلاعات برای حضور در مجلس دعوت کرده است.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی به عنوان ناظر بر عملکرد بانک‌ها در کشور تعیین شده است و رئیس جمهور باید با بهمنی به عنوان مدیرکل این بانک نیز برخورد جدی داشته باشد، اظهار داشت: در برنامه پنجم بنا بود هیئتی بر نحوه عملکرد بانک مرکزی نظارت داشته باشند که با مخالفت رئیس جمهور این اختیار به رئیس جمهور واگذار شد پس بنابراین خود رئیس جمهور باید به طور شخصی با این مسئله برخورد کند.
حیدرپور با بیان اینکه برقراری جریان انحرافی که به دنبال کسب منابع مالی بود یکی از دلایل وجود چنین اختلاس‌هایی است، تصریح کرد: پیش از وجود جریان انحرافی نیز این مشکلات در سیستم اقتصادی و بانکی کشور وجود داشت اما به این شدت نبود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول