اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یوسف‌نژاد خبر داد:

گزارش اختلاس 3 هزار میلیاردی در هیئت تحقیق مجلس

خبرگزاری فارس: عضو هیئت تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور از قرائت گزارش این هیئت در صحن علنی مجلس خبر داد و گفت: مطمئناً بخشی از گزارش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی در گزارش این هیئت است.

گزارش اختلاس 3 هزار میلیاردی در هیئت تحقیق مجلس
علی‌اصغر یوسف‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با تاکید بر اینکه طرح تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، بیان داشت: با انتخاب اعضای این هیئت، موضوع‌های مختلفی در چندین ماه جلسات و بررسی‌های میدانی بررسی شد.  
وی با اعلام اینکه گزارش هیئت تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور هفته گذشته تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد، خاطرنشان کرد: در نخستین جلسه صحن علنی مجلس، گزارش تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور قرائت می‌شود.‌
نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با بیان موضوع‌های قابل بررسی در این گزارش پنج نکته مورد نظر در این گزارش را اطلاع‌رسانی کرد.
این مسئول اضافه کرد: چگونگی پرداخت تسهیلات توسط نظام بانکی به طرح‌ها از ابتدای قانون برنامه چهارم توسعه تا پایان شهریور 1387 و پاسخ به این پرسش که آیا دریافت‌ کنندگان تسهیلات اهلیت مورد نظر را از نظر فنی و بانکی داشتند از موضوع های این گزارش بوده است.
یوسف‌نژاد با طرح این پرسش که آیا بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و وثیقه‌های مرتبط مورد نیاز به این قوانین عمل کردند یا خیر و آیا بانک‌ها در این بانک‌ها به تشخیص خود عمل کردند و یا تحت فشار و دستور مجبور به پرداخت این میزان تسهیلات شدند، اضافه کرد: در این گزارش آماده است چند درصد پرداخت تسهیلات به نتایج مطلوب رسیده است.
عضو تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور ادامه داد: این گزارش به یکی از پرسش‌های مورد نظر پاسخ داد که علت و میزان معوقه‌های بانکی در مدت فوق (ابتدای قانون برنامه چهارم توسعه تا پایان شهریور 1387) چقدر بوده و چند درصد از تورم موجود کشور مربوط به سیاست‌های پولی و بانکی بوده است.
عضو خانه ملت بیان داشت: در این گزارش نیز آمده آنهایی که در سررسید مقرر مطالبات بانک‌ها را پرداخت نکردند چه کسانی هستند و بانک‌ها برای وصول مطالبات خود چه اقدامی کردند.
یوسف‌نژاد با اعلام اینکه هیئت تحقیق و تفحص از نظام بانکی کشور با تشکیل چهار گروه ماموریت خود را به اتمام رسانده، عنوان کرد: این هیئت، گروه شناسایی بدهکاران نظام بانکی و وضعیت مبلغ بدهی، گروه بررسی‌کننده رابطه بین تسهیلات، وثیقه‌ها و مانده مطالبات بانک‌ها، گروه بررسی‌کننده طرح‌های تسهیلاتی، توجیه‌های فنی، نتایج و اثرات آنها و همچنین گروه بررسی‌کننده دلایل ایجاد معوقات بانکی و رابطه بین سیاست‌های پولی و بانکی با تورم را راه‌اندازی کردند اقدام کردند و نتیجه کارشان را با بررسی میدانی تقدیم مجلس کردند.
وی در پایان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا گزارش اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی بانک صادرات نیز در این گزارش آمده یا خیر اذعان داشت: بخشی از مفاد اختلاس این بانک در این گزارش وجود دارد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول