اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

اعتماد به شهرداری‌ها پایین است

خبرگزاری فارس: شهردار تبریز گفت: متاسفانه اعتماد به شهرداری‌ها پایین است هر چند این روند در سال‌های اخیر با فعالیت‌های خوب شهرداری‌ها در عمران و آبادی شهرها افزایش یافته است اما باید این دیوار بی‌اعتمادی از بین برود.

اعتماد به شهرداری‌ها پایین است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا نوین بعد از ظهر امروز در هفتمین نشست شهرداران مناطق کلانشهرهای کشور با انتقاد از نبود وحدت رویه در اداره امور مناطق شهرداری های کلانشهر ها اتخاذ رویه ای قانون پسند را خواستار شد.
 
*وحدت رویه در اداره امور مناطق شهرداری‌ها وجود ندارد
وی اظهار داشت: فعالیت‌های شهرداری‌های مناطق کلانشهرها به صورت جزیره‌ای اداره می‌شود و با تضعیف شدن اختیارات قانونی شهرداری‌ها نیاز به روشی قانون پسند برای جبران آن وجود دارد.
وی با تاکید بر اینکه نقش شهرداران مناطق در بحث تکریم ارباب رجوع زیاد است، افزود: متاسفانه اعتماد به شهرداری‌ها پایین است هر چند این روند در سال‌های اخیر با فعالیت‌های خوب شهرداری‌ها در عمران و آبادی شهرها افزایش یافته اما باید این دیوار بی‌اعتمادی از بین برود.
 
*خدمات در مناطق به صورت ناعادلانه توزیع می‌شود
شهردار تبریز در ادامه این نشست گفت: آنچه گاه باعث دامن زدن به این شرایط می‌شود اشتباه گرفته شدن برخورد قاطع با برخورد خشن از سوی کارکنان شهرداری نظیر سد معبر و ساخت و سازهای غیرمجاز است.
نوین همچنین بر ارائه خدمات عادلانه در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برخی از خدمات در مناطق شهری به صورت ناعادلانه توزیع شده که این امر توسعه و عمران مناطق را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی اضافه کرد: وجود چنین امری باعث رشد قیمت زمین در یک بخش خاص از شهر و اقبال سرمایه‌گذاران به آن می‌شود و این در حالی است که با تلاش‌های انجام شده برای تامین درآمد مداوم از طریق جذب سرمایه‌گذاری و مشارکت عمومی چنین امری مانع توزیع عادلانه رشد شهری در مناطق شهرداری‌ها می‌شود.
نوین فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت توجه شهرداری‌ها به ارائه خدمات عادلانه به شهروندان را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: به همین منظور شهرداران مناطق باید توجه داشته باشند که گاه یک لکه‌گیری کوچک آسفالت محلات اثر اجتماعی بیشتری نسبت به اجرای یک پروژه بزرگ شهری که ماه‌ها وقت مردم را می‌گیرد، دارد.
وی برخورد مناسب با سرمایه‌گذاران و فراهم کردن شرایط لازم برای کاهش بروکراسی اداری را عاملی برای رشد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها دانست.
 
*ذخیره 40 هزار  میلیارد تومان اعتبار از سرمایه گذاری‌های خصوصی در تبریز
شهردار تبریز در ادامه خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم تا پنج سال آینده چهار هزار میلیارد تومان درآمد برای شهر ایجاد کنیم که به تدریج با به بهره‌برداری رسیدنشان ارزش افزوده آنها نیز افزایش می‌یابد.
نوین بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در نمای شهرها را ضروری دانست و گفت: معاونت‌های شهرسازی شهرداری‌ها باید با توجه به موقعیت‌های جغرافیایی مناطق و بافت فرهنگی و قومی شهرها و مناطق آن فضای شهری مناسب را طراحی کنند.
 
*استفاده از نمای شیشه‌ای در ساختمان‌ها تهدیدی در زمان زلزله است
وی با انتقاد از افزایش استفاده از نماهای شیشه‌ای در ساختمان‌ها به خاطر زیبایی، این کار را تهدیدی برای استان در مواقع زلزله دانست و لزوم توجه به الگوی معماری ایرانی اسلامی را خواستار شد.
شهردار تبریز تاکید کرد: شهرداری‌های مناطق باید به دیون و مطالبات مردم توجه بکنند.
نوین مشکلات کارگران شهرداری‌ها را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: حقوق و مزایای کارگران شهرداری که در قالب شرکت‌های پیمانکاری فعالیت دارند باید سر موقع و با شرایط قانونی پرداخت گردد و به همین منظور شهرداری‌ها باید در این مورد نظارت داشته باشند.
شهردار تبریز اعاده حقوق مردم و توجه به فعالیت های فرهنگی را نیز از ضرورت فعالیت شهرداری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: یک شهر اسلامی باید دارای فعالیت‌های فرهنگی اسلامی مفید و مورد توجه باشد و در این بین شهرداری ها می توانند از محل درآمدهای شهری نسبت به انجام این اقدامات اهتمام داشته باشد.      
وی با اشاره به اینکه بودجه سال 90  شهرداری تبریز چند برابر بودجه استانی است، خاطر نشان کرد: قبلا از شهرداری مطالبه فرهنگی نمی‌کردند ولی حالا در مورد بحث هویت از سؤالاتی از ما پرسیده می‌شود.
هفتمین نشست شهرداران مناطق کلان‌شهرهای کشور به مدت دو روز به میزبانی شهرداری تبریز برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول