اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال تحصیلی جدید انجام می‌شود؛

اجرای طرح تماس زودرس با پژوهش در اصفهان‌

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از سال جدید تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طرح تحقیقاتی ERE یا تماس زودرس با پژوهش به اجرا گذاشته می‌شود.

اجرای طرح تماس زودرس با پژوهش در اصفهان‌
پیمان ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به منظور ایجاد جو علمی تحقیقاتی در همه عرصه‌های دانشگاه و افزایش برون‌دادهای علمی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه طرحی با عنوان (Early Research Encounter ERE) یا تماس زودرس با پژوهش، از سال جدید تحصیلی اجرا می‌کند.
وی بیان داشت: طرح ERE توسط شورای پژوهشی دانشگاه، در مورد روند تحقیقات دانشجویی برای تمام دانشجویان علوم پزشکی در سطح دانشگاه تصویب و کارگروهی نیز به منظور راه‌اندازی، سرپرستی و ارزشیابی برنامه مذکور، در نظر گرفته شد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اعضای کارگروه باید در زمینه اطلاع‌رسانی جامع به ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی دوره آموزشی مربوطه و  برنامه‌ریزی طراحی نقشه تحقیقاتی و عناوین مربوطه توسط اعضای هیئت علمی تلاش و پیگیری کند.
وی ادامه داد: تدوین روند گردش‌ کار طرح‌های تحقیقاتی مربوطه در دانشگاه، دانشکده و گروه، برنامه‌ریزی و اجرای جلسات ارائه نتایج و همایش‌های دانشجویی مربوطه، برنامه‌ریزی روند انتشار نتایج حاصل در قالب مقالات پژوهشی و حمایت از برنامه‌های داوطلبانه در سایر دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی از دیگر اقداماتی که باید اعضای کارگروه برنامه ERE انجام دهد.
ادیبی با اشاره به دستورالعمل اجرایی این طرح تحقیقاتی، اضافه کرد: تمام دانشجویان دوره کارشناسی و دوره دکترای عمومی دندانپزشکی ورودی سال 1390 و بعد از آن مشمول دوره ERE می‌شوند.
وی ادامه داد: در ترم اول با نظارت حوزه معاونت پژوهشی هر دانشکده، استاد راهنمای پژوهشی دانشجو تعیین می‌شود و ضمن توجیه دانشجویان در مورد برنامه ERE کارگاه‌های «روش تحقیق مقدماتی» و «جستجوی منابع» برای همه دانشجویان مشمول طرح برگزار می‌گردد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ترم دوم دانشجو درس ERE را به میزان دو واحد انتخاب کرده و با تعیین عنوان، پروپوزال طرح تحقیقاتی خود را با نظر استاد راهنما تکمیل و ارائه می‌دهد.
وی اظهار داشت: برای هر طرح ERE تا مبلغ پنج میلیون ریال از طرف حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه تامین اعتبار اختصاص داده می‌شود.
ادیبی با اعلام اینکه مقاله ناشی از طرح‌های ERE جایگزین پایان‌نامه دانشجو نمی‌شود، افزود: در دانشکده‌هایی که مشمول اجرای طرح‌های ERE است، در صورتی که فرد (عضو هیئت علمی) یا مرکزی (مراکز تحقیقاتی – گروه های آموزشی) داوطلب انجام برنامه برای گروهی از دانشجویان باشند، دانشجویان می‌توانند درس ERE را به صورت اختیاری انتخاب کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول