اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی:

شعار سال تحصیلی جدید آموزش پژوهش‌محور است

خبرگزاری فارس: معاون موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی گفت: این موسسه شعار سال تحصیلی سال جاری را «آموزش پژوهش‌محور تربیت مدار» قرار داده است تا همه فعالیت‌های آموزشی بر اساس نگاه و افق پژوهشی حرکت کند.

شعار سال تحصیلی جدید آموزش پژوهش‌محور است
فاطمه‌کبری متولیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با توجه به وضعیت زن و خانواده در دنیای امروز و اثبات ناتوانی نظام الحادی اومانیستی و گرایش‌های فمینیستی در ساماندهی نظام خانواده، به نظر می رسد وظیفه اصلی پژوهشگران خواهر المصطفی، جریان‌سازی و ایجاد جریان فکری و اندیشه‌ای بر اساس مبانی معرفتی دین مبین اسلام در حوزه مطالعات زنان و خانواده است.
وی افزود: هرچند تسریع در روند اجرایی این کار ضرورت دارد اما با توجه به اهمیت موضوع این امر زیرساخت‌های مطالعاتی خاص خود را می‌طلبد.
معاون پژوهش موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با اشاره به ضرورت نیازشناسی مخاطبان و جامعه هدف المصطفی در بحث تحقیقات پایان‌نامه‌ها گفت: باید تمهیدات لازم برای فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای تربیت طلاب،‌ متناسب با نیازهای جامعه هدف در سرفصل‌های آموزشی و پژوهشی اندیشیده شود.
وی با بیان اینکه ادبیات حاکم بر سرفصل‌های آموزشی در حال حاضر فاقد نگاه پژوهش‌محور است اظهار داشت: این آسیب علاوه بر اینکه متون آموزشی مشاهده‌ می‌شود در سیاست‌های حاکم بر متون و نیز در میان اساتید هم وجود دارد.
متولیان تصریح کرد: تسلط نداشتن بر اصول و آداب پژوهشی اساتید و نداشتن توانایی بر ایجاد دغدغه‌های پژوهشی و حمایت و هدایت طلاب در خلال واحد‌های آموزشی از عوامل ایجاد کننده آسیب‌های جدی در فعالیت‌های پژوهشی است.
معاون پژوهش موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه مدیران و معاونان پژوهشی المصطفی گفت: یکی از نتایج ثمربخش این اجلاسیه،‌ بازنگری جدی حاکمیت روحیه پژوهش بر اهداف، سیاست‌ها،‌ متون، اساتید، هیئت‌های علمی و گروه‌های علمی و تربیتی است.
وی با اظهار امیدواری در مورد خیزش جدی و جدید در آموخته‌های دانشی طلاب افزود: نظام آموزشی المصطفی باید از نظر فکری، ‌زمانی و افق پیش رو، جایی را نیز برای فعالیت‌های پژوهشی باقی بگذارد.
متولیان در ادامه به لزوم توجه به نیروی انسانی اشاره کرد و بیان داشت: این امر بسیار مهم و جدی است و همان‌طور که همگان بر این مسئله واقف هستند،‌ ضعف جدی در حیطه دانشی و فضای فکری، اغلب در نیروی انسانی معاونت پژوهش وجود دارد.
معاون پژوهش موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اجزا هرم سه‌گانه وجود سطح دانشی و بینشی پژوهشگر، وجود و حضور استاد دغدغه‌مند و نیز پژوهشگر و نیروی انسانی پژوهشگر در معاونت‌ها می‌تواند نتیجه خوبی را در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت: بر این اساس موسسه آموزش عالی بنت‌الهدی شعار سال تحصیلی سال جاری را «آموزش پژوهش‌محور تربیت مدار» قرار داده است تا همه فعالیت‌های آموزشی بر اساس نگاه و افق پژوهشی حرکت کند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول