اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

گفتمان رضوی به دانشگاه‌ها انتقال یابد

خبرگزاری فارس: استاندار بوشهر گفت: گفتمان رضوی و علوی باید به دانشگاه‌ها و محافل بویژه محافل علمی راه یابد.

گفتمان رضوی به دانشگاه‌ها انتقال یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدحسین جهانبخش پیش از ظهر امروز ر نشست هماهنگی برگزاری جشن‌های دهه کرامت افزود: برای مبارزه با جنگ نرم دشمن فرهنگ علوی، رضوی و اهل بیت باید در مراکز و محافل علمی و آموزشی گسترش یابد.
وی با بیان اینکه فرهنگ علوی و رضوی در ایران اسلامی باید جلوه خاصی داشته باشد ادامه داد: انقلاب اسلامی با تاسی به فرهنگ علوی و رضوی و فرهنگ اهل بیت به پیروزی رسید و پس از 32 سال همچنان سرافرازانه تداوم دارد.
جهانبخش اظهار داشت: از این پس نیز تداوم انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به تاسی از فرهنگ علوی و رضوی و حمایت از حکومت دینی و ولایت فقیه در تداوم راه امام راحل و شهیدان، پیروی از منویات مقام معظم رهبری و عمل به سیره و روش امام رضا (ع) است.
استاندار بوشهر یادآور شد: امام رضا (ع) متعلق به همه بشریت و تاریخ است و برای ایران اسلامی یک ثقل و افتخار بزرگی است و ولی نعمت همه ایرانیان بویژه خراسانی‌ها به شمار می‌رود.
وی تصریح کرد: امام رضا (ع) به همه مردم ایران تعلق دارد اما مردم استان بوشهر علاقه‌مندترین و ارادتمندترین مردم به ایشان هستند.
جهانبخش با تاکید بر تولید برنامه‌های فاخر در این زمینه در صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و تولید برنامه‌های متناسب در این زمینه مردم را اقناع کند.
وی بیان کرد: صدا و سیمای مرکز بوشهر سال گذشته در اطلاع‌رسانی و انعکاس به موقع جشنواره زیر سایه خورشید سنگ تمام گذاشت و این تلاش‌ها قابل تقدیر است.
جهانبخش افزود: اگر اطلاع رسانی و انعکاس مطلوب با آن کیفیت توسط صدا و سیما انجام نمی شد رتبه نخست کشور را در این زمینه کسب نمی‌کردیم بنابراین انتظار است امسال با رویکرد سال گذشته برنامه‌های جامع‌تری در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.
استاندار بوشهر با انتقاد از آیین‌های مولودی خوانی اظهار داشت: فرهنگ مولودی خوانی در کشور و استان بوشهر نهادینه نشده است و بیشتر مولودی خوانی ها شبیه عزاداری است.
وی اضافه کرد: بزرگان و اهل خرد در این حوزه باید سبکی منطبق بر فرهنگ اسلامی برای مولودی خوانی تعریف کنند و نشاط و شادی را در این آیین‌ها اجرا کنند.
جهانبخش خاطرنشان کرد: از پایان‌نامه‌های دانشجویی که در ارتباط با امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) باشند حمایت می‌شود.
وی افزود: تمام افراد 60 سال به بالای استان بوشهر که تاکنون به مشهد مقدس سفر نکرده‌اند شناسایی شده و پس از نام‌نویسی در بانک اطلاعاتی به زیارت امام رضا (ع) اعزام می‌شوند.
در این نشست مصوب شد که 52 قسمت از مشاعره شعر رضوی با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان و نظارت دکتر آذر در صدا و سیمای مرکز استان تهیه و تولید شود.
همچنین مصوب شد سامانه ای ایجاد شود تا جوانانی که نام آنها معصومه و رضا است با در این سامانه ثبت نام کنند که پس از اتمام دهه کرامت به این افراد سفر زیارت امام   رضا (ع) اهدا می شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول