اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای شناخت ثقلین؛

همایش فرهنگ رضوی و قرآن کریم برگزار میشود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش گفت: همایش سراسری فرهنگ رضوی و قرآن کریم با هدف شناخت بیشتر مردم از قرآن و اهل بیت (ع) و آشکار شدن زوایای بیشتری از ارتباط معنوی «ثقلین» برگزار میشود.

همایش فرهنگ رضوی و قرآن کریم برگزار میشود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، حجت‌الاسلام امیر شمس اظهار داشت: اصولاً تحقیق و تفحص سبب نمایاندن حقیقت و دست‌یابی به افق‌های بیشتری از دانش می‌شود و پژوهش در عرصه دین، به‌ویژه قرآن کریم به عنوان معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص) و ارتباط آن با وجود گهر بار ائمه طاهرین (ع) به‌ویژه حضرت امام رضا (ع) در این برهه زمانی بیش از پیش احساس می‌شود.
وی افزود: علاقه مسلمانان به کتاب آسمانی و پیوند عاطفی مردم با امام رضا (ع)، از جمله عوامل استقبال پژوهشگران از جشنواره است.
معاون فرهنگی، مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به جهانی بودن جشنواره امام رضا (ع) یادآور شد: با توجه به اهمیت اشاعه سیره رضوی در سطح بین‌الملل، باید گام‌های اساسی‌تری برداشته شود.
وی یادآور شد: در پاسخ به ارسال فراخوان همایش به سراسر کشور و دعوت از پژوهشگران، تاکنون ده‌ها اثر به دبیرخانه ارسال شده که پیش‌بینی می‌شود تا زمان داوری، دریافت آثار همچنان ادامه داشته باشد.
 وی برگزاری همایش بازشناسی شخصیت حضرت جعفربن موسی‌الکاظم (ع) برادر بزرگوار امام رضا (ع) را از برنامه‌های جنبی جشنواره امسال برشمرد و افزود: بقعه مبارک این امامزاده واجب‌التکریم در شهرستان پیشوا و در نزدیکی شهرستان ورامین قرار دارد و همایش بازشناسی این شخصیت والا مقام در دهه کرامت با حضور مسئولان کشوری و شخصیت‌های مذهبی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول