اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای مرکز سمنان:

فرهنگ رضوی فرهنگ اسلام ناب محمدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان گفت: فرهنگ رضوی فرهنگ اسلام ناب محمدی و فرهنگ قرآنی است که در آموزه‌های اسلامی مقدس واقع شده است.

فرهنگ رضوی فرهنگ اسلام ناب محمدی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) غلامرضا شریفی‌فر اظهار داشت: صدا و سیما برای هر چه بهتر برگزار شدن جشنواره داستان‌نویسی رضوی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کند و هر کمکی که بتواند و در حد توان باشد را برای جشنواره داستان نویسی رضوی انجام می‌دهد. 
وی ادامه داد: فرهنگ رضوی ویژگی خاصی دارد و آن این است که در زندگی مردم جاری شده و در نگاه مردم نخستین چیزی که به عنوان فرهنگ رضوی یاد می‌شود مفهوم زیارت است.
مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان گفت: در آداب و رسوم مردم کشور ما و حتی در ترانه‌های محلی می‌توان یاد و فرهنگ رضوی را مشاهده کرد.
شریفی فر افزود: فرهنگ رضوی به دو بخش مادی و غیرمادی که همان بخش معنوی است تقسیم می‌شود که هر دو بخش با ارادت و عشقی که مردم به ثامن‌الحجج (ع) دارند به درستی هر مشکلی که در این بخش‌ها باشد را برطرف می‌کنند.
وی ادامه داد: فرهنگ رضوی در جای جای زندگی مردم نشان داده شده است در بخش شعر، ادبیات، نماهنگ و همه بخش های هنری یاد و ذکر امام رضا (ع) جاری است.
مدیرکل صدا و سیمای سمنان گفت: اگر مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در ترویج فرهنگ رضوی وظیفه‌ای نداشته باشند پس در جامعه چه کاری را باید انجام دهند.
شریفی‌فر در زمینه کمک مسئولان برای ترویج فرهنگ رضوی افزود: مهم‌ترین وظیفه مسئولان نظام جمهوری اسلامی کارکردن برای اهل‌بیت (ع) است و هر مسئولی باید در دوره مسئولیت خود برای اهل‌بیت کار انجام دهد و همه مسئولان باید با همکاری یکدیگر برای ترویج فرهنگ ناب رضوی که بخشی از فرهنگ ناب محمدی است در جامعه تلاش کنند.
وی ادامه داد: در تمامی ساختارهایی که ممکن است افراد بتوانند مفهومی را انتقال دهند می‌توان به داستان‌نویسی، شعر، قصه، گزارش، نامه، تئاتر و فیلم و هر هنر دیگری اشاره کرد.
مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان گفت: یک فرد به تنهایی نمی‌تواند کاری را انجام دهد و باید با حمایت‍‌های مادی و معنوی خود و دیگران برای ترویج فرهنگ دینی و فرهنگ رضوی در جامعه سعی کند.
شریفی‌فر افزود: صدا و سیما برای دهه کرامت برنامه‌های متفاوتی را برنامه‌ریزی و ساخته است که از مهم‌ترین برنامه‌ها می‌توان به یک گزارش ویژه خبری به نام مسافران آفتاب اشاره کرد که مضمون این گزارش مسافرانی هستند که با پای پیاده از کربلا عازم مشهد بوده‌اند.
وی در زمینه جشنواره ملی داستان‌نویسی رضوی ادامه داد: در بخشی که استان سمنان میزبان جشنواره امام رضا (ع) است باید به درستی فعالیت کرد و افراد را به جشنواره ملی داستان‌نویسی دعوت کرد و جلسات کارشناسی گذاشت و در عین حال که جوان‌ترها را به جشنواره ملی داستان نویسی دعوت می‌کنیم از کمک و راهنمایی‌های بزرگان داستان‌نویس نیز استفاده کنیم.
مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان گفت: باید فضا را برای آموزش جوانان طوری برنامه‌ریزی کنیم که جوانان بتوانند کارهای قوی‌تر و محکم‌تری را در زمینه داستان‌‌‌‌‌نویسی به جشنواره ارائه دهند.
شریفی‌فر افزود: داستان‌هایی که به جشنواره داستان‌نویسی کبوتر حرم ارسال می‌شود و از متن قوی برخوردار است صدا و سیما آمادگی خود را در زمینه تولید فیلم، داستان کوتاه و تله فیلم با استفاده از این داستان‌ها اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: نظر سنجی کار فرهنگی کاری مهم در عرصه فرهنگ است اما اینکه هر سال صدها نفر در جشنواره ملی داستان‌نویسی کبوتر حرم شرکت می‌کنند و از این جشنواره استقبال خوبی می‌شود این نشان‌دهنده این است که جشنواره به درستی به مسیر خود ادامه می‌دهد و ان‌شاءالله پایدار صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول