اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان تئاتر:

هنرمند باید همچون شهید آرمان‌گرا باشد

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش دختر انار گفت: هنرمند باید خود را در تمام عرصه‎ها مسئول بداند زیرا هنرمند همچون یک شهید آرمان‌گرا است و مسئولیت جهانی دارد.

هنرمند باید همچون شهید آرمان‌گرا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هیئت انتخاب هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در بخش مسابقه نمایشنامه دختر انار به کارگردانی محمدرضا وزیری فر را به عنوان اثر برتر انتخاب کردند.
این کارگردان تئاتر در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره هنر و رسالت یک هنرمند در جامعه اظهار داشت: هنری که در امتداد ارزش‎های مکتب الهی حرکت کند، هنری رهایی بخش است که سرچشمه در نور و عشق دارد و به دریای عقل و معرفت راه می‎گشاید.
وی با اشاره به اینکه هنرمند هم همچون یک شهید انسانی آرمان‌گرا است، افزود: هنرمندان با زنده نگه داشتن نمودها و سمبل‎هایی که به کار می‎گیرند، سعی در رسیدن به این آرمان‎ها دارند، پس مسئولیت یک هنرمند کم از اهداف یک شهید نیست، زیرا هنرمند تنها در برابر فرهنگ ملی و قومی خویش مسئول نیست بلکه مسئولیت الهی و جهانی دارد.
وزیری‌فر کار برای کودک و نوجوان را دشوار تلقی کرد و بیان داشت: گروه تئاتر فرفره که ژانر تخصصی خود را در نمایش‎ها در قالب کارهای سنین کودک و نوجوان قرار داده است، مسئولیتی دشوارتر و حساس‎تر دارد به این دلیل که کودک و نوجوان ما خود تماشای تئاتر یا نوع نمایش را انتخاب نمی‎کند، بلکه این ما بزرگ‌ترها هستیم که برای آنها دیدن تئاتر را انتخاب می‎کنیم.
وی ادامه داد: شاید این کودک و نوجوان برای نخستین مرتبه به تماشای تئاتر می‎آید و اگر مرحله اول خاطره‎ای خوش نمایشی در خور حال و هوای او نباشد، او را برای همیشه تئاتر زده می‎کند.
سرپرست گروه تئاتر فرفره ادامه داد: این ما تئاتری‎ها هستیم که مخاطب امروز و فردای خود را با دست خود از دست می‌دهیم.
وی بیان داشت: شورای مرکزی گروه تئاتر فرفره در جلساتی پی‎در‎پی و با مشاوره با اساتید اهل فن در تاریخ 15 فروردین امسال تصمیم گرفتند به چند دلیل نمایش دختر انار را که نوشته اردشیر صالح‌پور از محققان و پژوهشگران تئاتر کشور است را در دستور کار خود قرار دهد و این نمایش را به روی صحنه ببرد.
وزیری‌فر به تجربه کاری خود با اردشیر صالح‌پور نویسنده نمایشنامه دختر انار اشاره کرد و گفت: با توجه به غنی بودن فرهنگ ملی و بومی کشورمان و احساس نیاز در دنیای کودکان به ویژه در تئاتر کودک و نیاز به این قصه‎ها و نمایش‎ها که با محتوای شرقی و فولک یک ملودرام زیبا را روایت می‎کند و نمایش دختر انار کاری نمادین و سرشار از رمز و راز، رویا بینی، فانتزی‎ها، رنگ‌‎ها، حالت‎ها و فضاهای شگفت‌انگیز است.
وی در پایان گفت: این نمایشنامه به طور سیال در موسیقی، قصه‎ای قدیمی از قصه‎های هزار و یک شب را بسیار زیبا با درون‌مایه‎ای پر از تکاپو، خیال و اندیشه روایت می‎کند و این قلم توانای اردشیر صالح‌پور است که هیچ کم و کاستی را برای  این نمایشنامه ماندگار باقی نگذاشته است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول