اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای مصوبه شورای فرهنگ عمومی؛

کشتی پهلوانی در حاشیه نمایشگاه اکو برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به مصوبه اخیر شورای فرهنگ عمومی در نام‌گذاری 17 شوال به عنوان روز کشتی پهلوانی، از برگزاری آیین کشتی پهلوانی در حاشیه نمایشگاه اکو خبر داد.

کشتی پهلوانی در حاشیه نمایشگاه اکو برگزار می‌شود
محمدرضا سوقندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: این آیین در قالب برنامه‌ عصر فرهنگی و در روز جمعه 25 شهریور جاری برنامه‌ریزی شده که در آن پهلوانان مناطق مختلف شرکت دارند.
وی با بیان اینکه نام‌گذاری 17 شوال به عنوان روز کشتی پهلوانی افزود: نام‌گذاری این روز برای احیای فرهنگ جوانمردی، اخلاق در ورزش انجام شده است.
سوقندی تصریح کرد: ما اکنون ورزش‌های مختلف پهلوانی، قهرمانی و... را داشته که در برخی از رشته‌های ورزشی حرکاتی را شاهد هستیم که با اخلاق، فتوت و... فاصله دارد.
وی اظهار داشت: ما در فرهنگ دینی ورزش را به عنوان مردم‌داری، سلامتی روح و جسم و اخلاق می‌دانیم و طبیعتاً برخی از حرکات غیر ورزشی با این روحیه سازگار نیست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی افزود: پهلوان کسی است که قبل از آنکه بخواهد در عرصه ورزشی پیروز شود، بر هوای نفس خود غلبه و پیروز شده است.
وی اظهار داشت: نمونه این ورزش‌ها، ورزش‌های پهلوانی بوده که با ذکر و تمسک به ائمه، اخلاق و ... در میادین حاضر می‌شوند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری کشتی پهلوانی در حاشیه نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو را برای ترویج این فرهنگ در جامعه عنوان کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی ستاد هفته فرهنگی اکو برنامه‌های مختلفی را برای اجرا در طول نمایشگاه صنایع دستی برنامه‌ریزی کرده است، گفت: بر همین اساس علاوه بر اجرای برنامه‌های عصر فرهنگی، غرفه‌های عرضه محصولات فرهنگی، نمایشگاه عکس و همچنین مسابقات کشتی باچوخه و ... در این نمایشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول