اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد:

کلینیک زخم پای دیابتی در یزد راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات دیابت استان یزد از راه‌اندازی کلینیک زخم پای دیابتی و پانسمان زخم پای بیماران دیابتی در یزد خبر داد.

کلینیک زخم پای دیابتی در یزد راه‌اندازی شد
محمد افخمی اردکانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد فعالیت واحد درمان مرکز تحقیقات دیابت یزد طی یک سال گذشته اظهار داشت: این مرکز ضمن انجام پژوهش‌های علمی به امور درمان بیماران دیابتی نیز می‌پردازد.
وی ادامه داد: در سال گذشته 5935 بیمار توسط واحدهای مختلف مرکز همچون واحد پرستاری، پزشک عمومی، متخصص داخلی، فوق تخصص غدد، متخصص کلیه و آزمایشگاه پذیرش شدند.
افخمی اردکانی عنوان کرد: در سال گذشته 154 دیابتی به دلیل عارضه پای دیابتی به فوق تخصص غدد در این مرکز مراجعه کردند.
وی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر کلینیک چشم پزشکی مرکز دیابت یزد بیان کرد: 3هزار و 28 بیمار برای معاینه ته چشم و 550 بیمار بیمار برای لیزر چشم در این مرکز پذیرش شدند.
رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد، خریداری دستگاه‌های نفلومتر، نوار قلب، سنجش شاخص‌های هموگلوبین و لیزر درمانی بیماران را از دیگر اقدامات انجام شده در این مرکز در سال گذشته برشمرد و افزود: راه‌اندازی کلینیک زخم پای دیابتی و پانسمان زخم پای بیماران از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این مرکز بوده است.
وی برپایی همایش‌های مردمی به مناسبت روز جهانی دیابت با حضور اقشار مختلف مردم، برگزاری همایش برای اطلاع‌رسانی دیابت به کارکنان آب منطقه‌ای استان یزد، کارگاه کشوری دیابت ویژه پزشکان عمومی سراسر کشور و همایش یکروزه تازه‌های دیابت ویژه پزشکان عمومی، متخصصان داخلی، زنان، اطفال و عمومی را از دیگر اقدامات انجام شده در واحد آموزش این مرکز عنوان کرد.
افخمی اردکانی همکاری با دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده بهداشت و بازدید کارورزان و کارآموزان از واحدهای مرکز تحقیقات دیابت و ارائه گزارش و توضیحاتی به آنان از روند اجرای طرح‌های تحقیقاتی، بازید دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی جوادالائمه از مرکز دیابت و آشنایی با فعالیت‌های این مرکز، برگزاری کلاس عملی تغذیه سالم و طبخ ماهی برای بیماران دیابتی، برگزاری همایش با حضور بیماران دیابتی با معاون مرکز تحقیقات دیابت، برگزاری گردهمایی ویژه کودکان و افراد با دیابت نوع یک را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد و دامه داد: برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بیماران دیابتی مراجعه کننده به مرکز تحقیقات دیابت توسط کادر درمانی مرکز، برگزاری برنامه‌های آموزشی هر روزه برای بیماران طبق برنامه تنظیمی، برگزاری سمینار آموزشی ویژه بیماران و خانواده‌های آنها، اخذ مجوز واحد درمانی مرکز تحقیقات دیابت، همکاری با انجمن‌های علمی و خیریه در راستای رفع نیازهای مردمی بیماران از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد.
وی با اشاره به فعالیت‌های واحد تحقیقات دیابت یزد گفت: هماهنگی برای همکاری دیگر گروه‌های پزشکی با مرکز تحقیقات دیابت، اجرای برنامه آموزشی برای پزشکان و کارشناسان، سمینار آموزشی برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدون کشوری برای پزشکان سه کارگاه، برگزاری جلسات شورای پژوهشی طبق جدول تنظیمی در 15 جلسه از مهم‌ترین اقداامت در این زمینه اعلام کرد.
رئیس مرکز دیابت یزد با بیان اینکه در جلسه شورای پژوهشی هشت طرح تحقیقاتی مصوب و موافقت شد، افزود: مقایسه تاثیر روش آموزش رایج و آموزش همسانان بر پیاده‌روی در بیماران مبتلا به دیابت تیپ 2 بر اساس مدل اعتقاد بهداشتی، بررسی اثر ویتامین D و استاتین بر فاکتورهای متابولیک و مقاومت به انسولین در خانم‌های دارای سندرم تخمدان پلیکیسیتک، بررسی تغییرات بیان ژن گیرنده‌های شبه Toll در بافت‌های قشر کلیه، بیضه و هیپو کامپ مغز و در شرایط هیپرکلیسمی القاء شده، بررسی ارتباط بین سطح ویتامین D و بیماری پریودنتال در بیماران دیابت نوع 2، بررسی اثر ویتامین D در درمان لثه در بیماران دیابتی نوع 2، بررسی ارتباط RI شریان کلیوی با سطح کراتینین سرم و پروتئین‌آوری در نفروپاتی دیابتی، شناسایی اثر ضد دیابتی ترکیبات پلی فنولی موجود در عصاره گیاه زردچوبه و تعیین مکانیسم مولکولی درگیر در سلول‌های تمایز یافته ماهیچه‌ای C2C12 و ... از عناوین این طرح است.
افخمی اردکانی بررسی میزان بروز دیابتی نوع 2 در خانواده درجه اول افراد دیابتی و مقایسه راه‌های پیشگیری از دیابت در این افراد به سفارش رئیس دانشگاه، بررسی و مقایسه سطح سرمی آهن، فرتین،Tibc در خانم‌های مبتلا به دیابت بارداری و خانم‌های با یک تست تحمل گلوکز مختل دارند، بررسی توزیع فراوانی انواع پلی مورفیسم MSPI ژن APOAI در بیماران با دیابت نوع II و مقایسه آن با افراد غیر دیابتی، بررسی اثر پودر کاکائو بر میزان اکسیداسیون لیپیدهای پلاسمایی بیماران دیابتی نوع 2، بررسی سطح سرمی لپتین، آدیپونکتینو رزیستین مبتلا به دیابت بارداری و بررسی سطح سرمی hscrp il1,il6,tnf در دیابت بارداری را از 6 طرح تحقیقاتی مصوب در حال انجام در این مرکز عنوان کرد.
وی گفت : این مرکز مقالات زیادی را در مجلات انگلیسی معتبر به چاپ رسانیده است.
به گزارش فارس، رئیس مرکز تحقیقات دیابت یزد به عنوان پژوهشگر برتر از معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یزد و سازمان علمی و پژوهشی بسیج جامعه پزشکی معرفی شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول