اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غیاب مسئولان هنری و سینمایی؛

پیشکسوتان و کارکنان سینمایی خوزستان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: به مناسبت گرامیداشت روز ملی سینما، امور سینمایی حوزه هنری خوزستان طی مراسمی بدون حضور مسئولان ارشد استانی و مسئولان سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، از پیشکسوتان و کارکنان سینمایی خوزستان تجلیل کرد.

پیشکسوتان و کارکنان سینمایی خوزستان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مجتبی آقاکوچک‌زاده، معاون سینمایی حوزه هنری خوزستان شامگاه سه‌شنبه در مراسم گرامی‌داشت روز ملی سینما در محل سینما بهمن اهواز اظهار داشت: این مراسم به این بهانه قدردانی از زحمت‌کشان سینمایی استان که همواره خدمات فرهنگی را به خانواده‌ها عرضه داشته‌اند برگزار شده است.
وی با بیان اینکه روز سینما بدون هیچ‌گونه خط‌کشی روز سینما است، افزود: این بدان معنی است که سینماگر، سینمادار و سینمادوست همه در این روز سهیم هستند.
آقا کوچک‌زاده تصریح کرد: سینما بهمن اهواز از جمله سینماهایی است که قرار بود مخصوص کودکان و نوجوانان باشد و فیلم‌های این گروه سنی را نمایش دهد.
معاون سینمایی حوزه هنری استان خوزستان در بخشی دیگر از سخنان خود به فعالیت‌های حوزه هنری استان اشاره کرد و گفت: برخی فیلم‌ها پس از آنکه از سوی وزارت ارشاد مجوز اکران دریافت کردند، برای تماشای کودکان و نوجوانان نیز از سوی آموزش و پرورش پروانه حمایتی دریافت می‌کنند.
وی تصریح کرد: حوزه هنری این فیلم‌ها را برای جذب دانش‌آموزان به سینما تهیه کرده است اما آموزش و پرورش استان خوزستان بنا به هر دلیل نسبت به این موضوع توجهی نداشته است. این در حالی است که نسلی که در آینده باید از سینما حمایت کنند تا موجب رونق دهی سینمای کشور شوند همین دانش‌آموزان و نوجوانان هستند.
کوچک‌زاده تصریح کرد: سوال من اینست این همه که به ماهواره و اینترنت و... توجه می‌شود که اعتبارات فراوانی را هم برای مقابله با آن‌ها در نظر گرفته می‌شود، آیا سینمای ما نمی‌تواند تا حدی این خلاء را پر کند؟
همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام عباس بسی خاسته، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خطاب به کارکنان سینمایی استان گفت: پیشکسوتان و کارکنان سینمایی، هنر سینمای ایران را در استان خوزستان زنده نگه داشته‌اند.
وی ادامه داد: چراغ هنر سینمای ایران با وجود تلاش سینماگران خوزستانی در استان، خاموش نشدنی است.
مراسم بزرگداشت روزملی سینما نیز، حکایت تلخ فراموشی صنعت سینما را روایت می‌کرد. این مراسم بدون حضور مسئولان اداره هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد.
پیشکسوتان و کارکنان سینمایی، در این مراسم خود از یکدیگر قدردانی کردند و قدردان تلاش‌های حوزه هنری استان خوزستان برای برگزاری این مراسم بودند.
این مراسم با نمایش فیلم «سوت پایان» به کارگردانی نیکی کریمی به پایان رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول