اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سینمای مستند سینمای محبوب آوینی بود‌

فراستی: سینمای سیاسی در ایران هنوز ‌شکل نگرفته است

خبرگزاری فارس: منتقد برنامه هفت گفت: متأسفانه جریانی به نام سینمای سیاسی به عنوان یک جریان هنوز شکل نگرفته و فیلم‌های ضعیفی نظیر پایان‌نامه و اخراجی‌های ‌نمی‌توانند ادعای‌ سینمای سیاسی را داشته باشند.

فراستی: سینمای سیاسی در ایران هنوز ‌شکل نگرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسعود فراستی شامگاه سه‌شنبه در حاشیه همایش ترجمان هویت انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران این شهرستان با بیان اینکه سینمای مستند سینمای مورد علاقه آوینی بود که توانست روایت فتح به عنوان بهترین مستند تاریخ ایران درباره جنگ  را از او بر جای گذارد، اظهار داشت: البته شهید آوینی به سینمای بلند نیز علاقه داشت و فیلم‌های سینمایی مطرح جهان را نیز دنبال می‌کرد و  برای مثال در مورد سرگیجه هیچکاک نیز تحلیل بسیار خوبی داشت.
وی کانون مکتب آوینی را دل و فطرت آدمی دانست و خاطرنشان کرد: مرتضی آوینی از طریق دل در هنر می‌اندیشید و غایت هنر را در انسان متعالی جست‌وجو می‌کرد و  در سینمای شهودی آوینی دوربین بخشی از بدن سینماگر محسوب می‌شد.
وی در ادامه به تعریف فلسفه و عرفان نیز پرداخت و گفت: فلسفه نظم بخشیدن به اندیشه است و غایتش فهم است اما عرفان جوشش درونی است که به وصل و شهود می‌انجامد و هنر به عرفان نزدیک‌تر است و ربطی به فلسفه ندارد.
فراستی در مورد سینمای سیاسی ایران عنوان داشت: متأسفانه جریانی به نام سینمای سیاسی به عنوان یک جریان هنوز شکل نگرفته و فیلم‌های ضعیفی نظیر پایان‌نامه و اخراجی‌های 3 نمی‌توانند ادعای نمایندگی سینمای سیاسی را داشته باشند.
وی  در بخش دیگری از سخنانش در خصوص فیلم‌هایی که در سینمای جهان علیه ایران و دین اسلام ساخته می‌شود ابراز داشت: تنها راه مقابله با این آثار توهین کننده تولید فیلم‌هایی دارای ساختار و فرم صحیح سینمایی که ارزش‌های ملی و دینی ما را تبیین می‌کند می‌باشد.
منتقد برنامه هفت در خصوص خلأ موضوعی و محتوایی امروز آثار سینمای ایران بیان داشت: در سینمای ایران که از یک طرف پر از فیلم‌های جشنواره‌ای و به اصطلاح روشنفکری است و از سویی دیگر مملو از آثار سطحی موسوم به فیلم‌فارسی است جای آثاری ارزشمند که هم محتوا و مضمونی ملی و دینی دارند و هم فرم و ساختاری درست خالی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول