اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فراستی:

تهیه‌کننده‌ جریان‌ساز در سینمای ایران نداریم

خبرگزاری فارس: منتقد برنامه هفت گفت: یارانه‌های دولتی موجب سطحی و مبتذل شدن آثار سینمایی بعد از انقلاب است.

تهیه‌کننده‌ جریان‌ساز در سینمای ایران نداریم
مسعود فراستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: برخی به این دلیل با خصوصی شدن سینما مخالفند که می‌پندارند این امر موجب تولید آثار ضعیف و سخیف می‌شود که باید در پاسخ آنان گفت آیا چیزی که اکنون در سایه یارانه‌های دولت روانه پرده‌های سینما می‌شود آثاری فاخر و ارزشمندند.
وی ورود بخش خصوصی به عرصه سینما را گامی مهم در بالابردن کیفیت آثار سینمایی دانست و گفت: این اقدام سبب می‌شود که سازندگان فیلم‌ها با وسواس و اهمیت بیشتری نسبت به ساخت فیلم‌ها بپردازند و برای بازگشت سرمایه خود هم که شده در مراحل تولید و ساخت اثر دقت نظر بیشتری داشته باشند.
منتقد برنامه هفت نقش دولت برای رشد سینمای ایران را نقشی صرفا حمایتی دانست و عنوان داشت: دولت به جای اختصاص بودجه برای تهیه و ساخت فیلم‌های سینمایی می‌تواند با ارتقای زیرساخت‌ها و همچنین معطوف کردن حمایت‌های خود در مرحله اکران کمک بزرگی برای حیات سینما باشد.
فراستی در خصوص شاخص‌های فیلم ارزشی و متعهد ابراز داشت: از دیدگاه من فیلمی ارزشی است که دغدغه‌اش مسئله مردم باشد و صرفا برای جشنواره‌ها ساخته نشده باشد و با استفاده از یک ساختار و فرم خوب و استاندارد سینمایی بتواند حرف خود را که همانا سخن مردم است در قاب هنر به مخاطب عرضه کند.
وی ضعف فیلمنامه‌نویسی را یکی از ضعف‌های موجود در سینمای ایران عنوان کرد و افزود: اختصاص دستمزدهای ناکافی به نویسنده‌ها و نیز فاصله گرفتن نویسنده‌ها از مردم و نیز برخی ممیزی‌های غلط و سلیقه‌ای موجب افت کیفی فیلمنامه‌ها شده که باید با یک برنامه‌ریزی درست این مشکلات را حل کرد.
فراستی عدم وجود تهیه‌کننده‌های جریان‌ساز را یکی دیگر از معضلات وضع موجود سینما دانست و گفت: در تمام دنیا تهیه‌کننده به عنوان یکی از مبناهای تولید فیلم در نظر گرفته می‌شود اما در ایران اگر تهیه‌کننده خوش ایده نیز وجود دارند آنقدر زیاد نیستند که تحولی عظیم را در وضع بیمار کنونی سینما به وجود آورند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول