اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی نیمه نخست سال جاری صورت گرفت؛

آموزش 47 هزار قرآن‌‌آموز در استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان گفت: در شش ماه نخست سال جاری 47 هزار نفر قرآن آموز در جلسات قرآنی شرکت کرده‌اند.

آموزش 47 هزار قرآن‌‌آموز در استان زنجان
اسماعیل حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این تعداد قرآن‌آموز‌ طی نیمه نخست سال جاری قرآن آموزان در سه ترم بهار تابستان و رمضان در کلاس‌های آموزشی حضور داشته‌اند.
وی با اشاره به طرح سنجش میزان بی سوادی قرآنی در استان زنجان خاطر نشان کرد: در مرحله نخست این طرح در مورد دانش‌آموزان و کارمندان دولتی در سطح استان زنجان اجرا شده است.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان یادآور شد: در شش ماه نخست سال جاری 160 هزار نفر مورد سنجش میزان با‌سوادی قرآنی قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه هر طرح و برنامه‌ای در مراحل اولیه اجرا نقاط ضعف و قوتی دارد، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای این طرح در این مرحله از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده است.
حسینی ادامه داد: استقبال عموم مردم از طرح ریشه کنی بی‌سوادی در استان زنجان بسیار خوب بود.
وی با بیان اینکه طرح ریشه کنی میزان بی سوادی قرآن به صورت آموزش روخوانی قرآن در 24 جلسه برگزار شده است، اضافه کرد: این طرح در پاییز سال جاری نیز اجرا می‌شود.
رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان تصریح کرد: در طول نیمه نخست سال جاری در استان 15 هزار قرآن آموز در فصل بهار، 24 هزار نفر در تابستان و 8 هزار نفر در ماه مبارک رمضان در طرح ریشه کنی میزان بی‌سوادی قرآنی شرکت کرده‌اند.‌
وی با تاکید بر اینکه همکاری فعال و کاربردی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف فرهنگی استان با اتحادیه موجب پیشبرد اهداف و برنامه‌های اتحادیه در مسیر مورد نظر است، اضافه کرد: با توجه به استقبال خوب مردم عادی از این طرح، درصدد گسترش آن هستیم.
حسینی با بیان اینکه تا پایان آذر سال جاری طرح ریشه کنی میزان بی‌سوادی قرآن به اتمام می‌رسد، اظهار داشت: برای شرکت کنندگان در این دوره‌ها جوایز نفیسی در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به نحوه اهدای جوایز به صورت قرعه کشی، یاد‌آور شد: قرعه‌کشی جوایز این طرح روز 29 شهریور انجام می‌گیرد.
‌بنا به گفته رئیس اتحادیه موسسات قرآنی استان زنجان تعداد 10 هزار و 200 نفر از کارکنان در شهر زنجان مورد ارزیابی سنجش قرآنی قرار گرفته‌اند.
از این تعداد 6 هزار و 700 نفر از کارکنان مجاز به دریافت اعتبار نامه شده و 3 هزار و 500 نفر نیز به عنوان افرادی معرفی شدند که نیازمند حضور در دوره‌های آموزشی هستند.
بنا به گفته حسینی این کارکنان موظف به گذراندن 24 جلسه دوره آموزش روخوانی قرآن هستند.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول